یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 284666

بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکان با تهدیدهای دائمی ناشی از تغییرات اقلیمی برای سلامت‌شان روبرو هستند.

اثرات بلندمدت تغییرات اقلیمی بر سلامت کودکان

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکان با تهدیدهای دائمی ناشی از تغییرات اقلیمی برای سلامت‌شان روبرو هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققانی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) و ۳۴ موسسه دیگر هشدار دادند: درصورتیکه روند فعلی تغییرات اقلیمی تداوم داشته باشد کودکان با کمبود مواد غذایی بیشتر و عفونت‌ها مواجه خواهند شد.  


تغییرات اقلیمی به سلامت کودکان آسیب می‌زند. همچنین آنان در معرض تهدیدهای دائمی ناشی از تغییرات اقلیمی برای سلامت‌شان روبرو هستند مگر اینکه جهان در تحقق اهداف توافق آب و هوایی پاریس موفق شود.


به گفته محققان در سال جاری میلادی تاثیرات فزاینده تغییرات اقلیمی نسبت به گذشته آشکارتر بوده‌ است.


ثبت رکورد افزایش دما در غرب اروپا و آتش‌سوزی در سیبری، کوئینزلند و کالیفرنیا موجب افزایش موارد ابتلا به آسم، عفونت‌های تنفسی و گرمازدگی شده‌ است. اکنون سطح آب دریا به میزان نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.


محققان تاکید کردند تاثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت باید در اولویت دستور کار کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل قرار گیرد که ماه آینده در مادرید برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،‌ به گفته کارشناسان درصورتیکه اقدامی انجام نشود کودکانی که امروز متولد می‌شوند در سن ۷۱ سالگی با افزایش دمای بیش از چهار درجه سانتی‌گراد روبرو خواهند شد. همچنین این نسل با افزایش بهای مواد غذایی و خطر سوء تغذیه مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha