پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 285241

مطالعات نشان می دهد دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن علت اصلی از بین رفتن بینایی مرکزی است و منجر به تاری دید یا نابینایی کامل می شود.

عامل اصلی نابینایی در سالمندان

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن علت اصلی از بین رفتن بینایی مرکزی است و منجر به تاری دید یا نابینایی کامل می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، «جینگلین هیوآنگ»، از دانشگاه کالتک کالیفرنیا، در این باره می گوید: «ترکیب ناکافی مایع دارو و ژل تزریق شده به چشم می تواند علت بروز این مشکل باشد.»


دژنراسیون ماکولا معمولا به صورت «دژنراسیون ماکولا خشک» روی می دهد، اختلالی که در آن ماکولا چشم به خاطر افزایش سن نازک تر شده است. ماکولا بخش مرکزی شبکیه چشم است که مسئول ارسال اطلاعات در مورد نور متمرکز به مغز و ایجاد یک تصویر واضح است.
دژنراسیون ماکولا خشک مشکلی بسیار شایع است و قابل درمان نیست، اما ممکن است به دژنراسیون ماکولا نوع «تَر» نبدیل شود که احتمالا منجر به نابینایی می شود.


در «دژنراسیون ماکولا تَر»، عروق خونی غیرعادی در زیر شبکیه رشد کرده و خون و مایع از آنها نشت می کند. این نشت سبب مرگ سلول های شبکیه شده و باعث ایجاد نقاط کور در دید مرکزی می شود. در این حالت، تزریق داروهای موسوم به «عوامل رشد اندوتلیال ضدعروقی» به چشم به کنترل این اختلال کمک می کنند.
محققان امیدوارند تکنیک های درمانی بهتری را در این زمینه ایجاد کرده و روند بهبودی برای بیماران اسان تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha