شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 285756

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال به بدن کمک می‌کند تا با استرس اکسیداتیو مبارزه کند.

سلامت نیوز: کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال به بدن کمک می‌کند تا با استرس اکسیداتیو مبارزه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ مهشید سلیمانی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: یک وعده آب پرتقال ۵۶ کالری دارد که ۷۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه افراد را برطرف می‌کند.

او بیان کرد: ویتامین موجود در پرتقال منبع خوبی از منیزیم، پتاسیم، فولات، کاروتنوئید‌ها، لوتئین و زیگزانتین است. این نوشیدنی  برای تقویت مغز و پیشگیری از بیماری های مغزی نیز مفید است.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: آب مرکبات از جمله آب پرتقال ممکن است باعث کاهش شاخص توده بدنی شود و به نظر می‌رسد آب پرتقال قرمز بسیار مفید است. زیرا تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است سطح کلسترول خون، فشار خون و نشانگر‌های التهابی را به مدت حداقل دو ماه کاهش دهد و منجر به کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک شود.

سلیمانی افزود: اگر برای امتحان آماده می‌شوید، روزتان را با یک لیوان آب پرتقال تازه شروع کنید. این نوشیدنی کلاسیک صبحانه، سرشار از ویتامین سی است که به بدن شما کمک می‌کند تا با استرس اکسیداتیو مبارزه کند و کلاژن تولید کند.

او در ادامه حقایق تغذیه‌ای در مورد آب سیب بیان کرد: آب سیب از محبوب‌ترین آبمیوه‌های مصرفی در بین مردم و مصرف سیب و آب سیب نیز برای همه گروه‌های سنی مفید است.

او اظهار کرد: تحقیقات در مورد فواید سلامتی سیب نشان داده است که سیب دارای فعالیت‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همچنین نشان داده شده که آب سیب از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: خوردن سیب و نوشیدن آب آن نه تنها، بدن و ذهن سالم را تقویت می‌کند بلکه به تقویت ماهیچه‌ها نیز کمک می‌کند.

اوگفت: آب سیب یکی از خوشمزه‌ترین و مورد علاقه‌ترین آبمیوه‌ها در میان بچه‌ها نیز است. میوه و آب آن که دارای فواید ویتامین‌ها، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است، دارای سلامت کافی هستند.

سلیمانی ادامه داد: آب سیب پر از پکتین و فیبر است که باعث تقویت انرژی می‌شود و به عنوان غنی‌ترین منبع ترکیبات فنولیک است، به طور مرتب در مبارزه با عفونت‌های شایع کمک می‌کند.

او از خواص تغذیه‌ای آب سیب گفت: آب سیب به سالم ماندن قلب کمک می‌کند، کبد را سالم نگه می‌دارد، یبوست را درمان می‌کند، برای دیابت مفید است، بدن را هیدراته کرده و از کم خونی جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha