یک متخصص تغذیه گفت: موز به دلیل برخورداری از عنصر پتاسیم، خواص فراوانی برای بدن دارد و می‌توان برای تنظیم ضربان قلب از این میوه استفاده کرد.

خواص شگفت‌انگیز موز

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: موز به دلیل برخورداری از عنصر پتاسیم، خواص فراوانی برای بدن دارد و می‌توان برای تنظیم ضربان قلب از این میوه استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،نرگس جوزدانی متخصص تغذیه  اظهار کرد: میوه‌هایی مانند: موز، توت فرنگی و پرتقال سرشار از عنصر پتاسیم هستند .


او در ادامه  یادآوری کرد: میوه موز به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم در تنظیم ضربان قلب و بهبود پمپاژ قلب در بیماران قلبی و افرادی که دچار عارضه فشار خون هستند نقش به سزایی دارند.


این متخصص تغذیه افزود: موز علاوه بر تنظیم ضربان قلب خواص فراوان دیگری همچون؛ تنظیم عملکرد رشته‌های عصبی و اعصاب بدن، بهبود عملکرد ماهیچه‌های بدن به ویژه ماهیچه‌های قلبی و فیلتر کردن خون در کلیه‌ها را دارد.


جوزدانی تصریح کرد: مصرف پتاسیم زیاد در افرادی که مبتلا به بیماری‌های کلیوی هستند  باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.
او در ادامه افزود: به طور قطع نمی‌توان گفت این میوه باعث جلوگیری از سکته قلبی می‌شود اما برخی از محققان بر این باورند که موز بر ریتم منظم ضربان قلب تاثیرگذار است، به همین علت این میوه ممکن است  بتواند از سکته قلبی نیز جلوگیری کند. تحقیقات نشان می‌دهد موز گرچه باعث جلوگیری از سکته قلبی نمی‌شود اما می‌تواند در بهبود بیماریهای قلبی نقش بسزایی داشته باشد.

جوزدانی تصریح کرد: میوه موز را به صورت حتمی به دلیل کاهش چشمگیر فشار خون در رژیم غذایی خود قرار دهید.
او گفت: برخی از داروهای قلبی باعث کاهش پتاسیم بدن می‌شوند به همین علت بهتر است این افراد زیر نظر پزشک متخصص از میوه‌هایی همچون موز، پرتقال و توت فرنگی و سبزیجات تازه برای بالا رفتن پتاسیم بدن خود استفاده کنند.


این متخصص تغذیه تاکید کرد: در سنین بالا دیواره‌های عروقی تراکم خود را از دست می‌دهند به افراد سالمند توصیه می‌شود برای  سفت و سخت شدن دیواره‌های عروقی خود موز را در برنامه غذایی خود قرار دهند.


جوزدانی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از سکته‌های مغزی به دلیل کمبود پتاسیم در بدن است مطرح کرد: عنصر پتاسیم بر نورون‌های مغزی تاثیر موثری دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود از میوه موز که سرشار از پتاسیم است برای پیشگیری از بیماری‌ها و سکته مغزی استفاده کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha