دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 365253

اگرچه موز کربوهیدرات بالایی دارد اما برای کاهش وزن به این دلیل مفید است که فیبر دارد و هضم را کند کرده و فرد را سیر نگه می‌دارد. 

این میوه باعث کاهش وزن می‌شود

به گزارش سلامت نیوز، اطلاعات آنلاین به نقل از هلث لاین نوشت: تاکنون هیچ مطالعه مشخص علمی تایید شده در مورد تاثیر موز در کاهش وزن انجام نشده، اما محتوای فیبر ممکن است با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها همراه شود که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

اینکه موز برای کاهش وزن مفید است یا بد، بستگی زیادی به رسیده بودن آن دارد. اگرچه موز به طور کلی دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی برای افزایش سیری و کاهش مصرف رژیم غذایی است، اما هر چه موز زردتر باشد، کربوهیدرات بیشتری نیز دارد، که احتمالاً باعث کاهش وزن می‌شود.

موز سبز نیز کربوهیدرات دارد اما در عوض به شکل نشاسته مقاوم است که در واقع جذب قند را کند می‌کند و باعث چربی سوزی می شود. بنابراین، بهتر است زمانی که می خواهید وزن کم کنید، موز سبز رنگ را انتخاب کنید.

به هر حال موز منبع سرشاری از پتاسیم بوده و به دلیل داشتن فیبر سیر کننده بوده و به کند شدن هضم کمک می‌کند و فرد مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند و اگر در رژیم غذایی متعادل و سالم گنجانده شود،می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha