برخی همیشه احساس می‌کنند که مزه غذای هواپیما، با رستوران و جاهای دیگری که همان غذا را می‌خورند، بسیار متفاوت است. باید گفت که این افراد اشتباه نمی‌کنند و حقایقی را باید در این باره بدانید که بعضی از آنها بسیار عجیب هستند.

۱۴ حقیقت عجیب درباره غذای هواپیما | چرا مزه غذا هواپیمای با رستوران متفاوت است؟

سلامت نیوز:برخی همیشه احساس می‌کنند که مزه غذای هواپیما،  با رستوران و جاهای دیگری که همان غذا را می‌خورند، بسیار متفاوت است. باید گفت که این افراد اشتباه نمی‌کنند و حقایقی را باید در این باره بدانید که بعضی از آنها بسیار عجیب هستند.


۱.نویز سفید هواپیما سبب بی مزه شدن غذا می شود

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از چمدان، وقتی شما غذایی را در هواپیما صرف می کنید ممکن است با تجربه ای کاملا متفاوت از آنچه در حالت عادی دارید مواجه شوید. علت این امر وجود نویز سفید در هواپیما است و با این که عجیب به نظر می رسد کاملا علمی و اثبات شده است.

۲. آب آشامیدنی تمیز نیست

دیلی میل می گوید که آب در هواپیما در حد استاندارد تمیز نیست و حتما دفعه بعد که چای یا قهوه سفارش می دهید این امر را در نظر بگیرید. این چیزی نیست که مسافران از شنیدنش خوشحال شوند ولی شاید بهتر باشد برای دفعه بعد که هوس چای کردید از کافه های فرودگاه چای خود را بخرید و به هواپیما ببرید.


۳.شرکت های هواپیمایی باید حواس‌شان به قیمت تمام شده باشد

اگر شرکت های هواپیمایی تمامی مواد غذایی مورد استفاده را به طور دقیق اندازه گیری نکنند ممکن است متحمل ضررهای سنگینی شوند. بر اساس گزارش شبکه براوو، هواپیمایی آمریکن ایرلاین تخمین زده بود که با حذف یک زیتون از سینی غذاها می تواند سالیانه ۴۰ هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی کند.


۴. میزان نمک و شکر غذاهای هواپیما بیش از حد نرمال است

کازموپولیتن اشاره می کنند که شرکت های هواپیمایی از نمک و شکر زیادی استفاده می کنند.


۵.مهماندارها اجازه ندارند غذای اضافه مسافران را بخورند

اگر مهماندارها غذا و یا دسر اضافه مسافران پرواز قبل را بخورند ممکن است در دردسر بیافتند و حتی اخراج شوند.


۶. غذای خلبان هواپیما متفاوت از مسافران است

این قانون برای جلوگیری از مسمویت های احتمالی ایجاد شده است.
 
۷. غذاهای هواپیمایی های هند را می توانید از بازار خرید

بر اساس گزارش رنکر، در هند مکان های وجود دارند که شما می توانید غذاهای هواپیما را با قیمتی منطقی تهیه کنید. این غذا ها توسط مهمانداران به صورت پنهانی از هواپیماها دزدیده می شوند.


۸.گوشت در ابتدا نیم پز شده و در هواپیما به صورت کامل پخته می شود

وکال مدیا می گوید ۳۰ درصد از گوشت و ۶۰ درصد از مرغ از قبل پخته می شود و بقیه پروسه پختن در فرهای موجود در هواپیماها انجام می گیرد.


۹. پروسه بازیافت وجود ندارد

با توجه به حجم ظروف یکبار مصرف موجود در هواپیما این کار بسیار غیر منطقی به نظر می رسد. طبق آمار اتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللی سالیانه نزدیک بر ۶ میلیون تن زباله از این طریق تولید می شود.


۱۰. غالبا تخم مرغ های سرو شده مصنوعی هستند

تخم مرغ از صبحانه های رایج در هواپیماها است اما چیتشیت معتقد است که تخم مرغ ها طبیعی نیستند و بهتر است از خوردنشان صرف نظر کنید.


۱۱. غذاها چند روز قبل آماده شده اند

با این که همه می دانند غذای هواپیما خیلی تازه و مقوی نیست اما باید این حقیقت را نیز اضافه کرد که این غذاها از چند روز قبل آماده شده اند.  

۱۲.  خشکی هوا حس چشایی و بویایی را مختل می کند

علاوه بر حس چشایی، ممکن است شما متوجه شوید که بویایی تان نیز ضعیف شده است.


۱۳. گوجه فرنگی از قواعد جداست

شاید عجیب باشد اما مزه گوجه فرنگی در هواپیما بسیار بیشتر از حالت عادی حس می شود.
۱۴. غذا ها قبل از سرو امتحان می شوند

هواپیمایی ها چگونه متوجه می شوند که یک غذا مناسب هواپیما هست یا خیر؟ واقعیت امر این است که هر غذا قبل از سرو گسترده یک بار در محیط هواپیما تست می شود.


منبع: مترو نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha