معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، درباره طرح بیمه سلامت پناهندگان (اتباع خارجی) در کشور توضیح داد.

"بیمه اجباریِ سلامت" شامل حال اتباع هم می‌شود؟

سلامت نیوز: معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، درباره طرح بیمه سلامت پناهندگان (اتباع خارجی) در کشور توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طرح بیمه سلامت پناهندگان از سال ۹۴ طی توافق‌نامه‌ای که با اداره کل امور اتباع خارجه وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان به امضا رسید، در حال اجرا است و پس از آن گروهی از پناهندگان شامل سه گروه بیماران خاص،‌ اتباع آسیب‌پذیر و اتباع غیر آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و پناهندگان قانونی می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت، خدمات و تعرفه بستری را مشابه ایرانی‌ها دریافت کنند.

بنابر اعلام بیمه سلامت، تمام اتباع باید از سوی وزارت کشور به این سازمان معرفی شوند و با در دست داشتن کارت سبز اقامت و مدارکی جهت اثبات هویت خانوادگی در صورتی پذیرش می‌شوند که توسط وزارت کشور به سازمان بیمه سلامت معرفی شده باشند و نام آنها در سامانه سازمان بیمه سلامت ثبت شده باشد.

اکنون اما با آغاز طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت چه تغییراتی قرار است در روند بیمه شدن اتباع خارجی پیش آید؟

در همین راستا،‌ دکتر کوروش فرزین_معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر آنکه متولی امور اتباع،‌ وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان هستند،‌ گفت: اتباع از طریق قراردادی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با وزارت کشور دارد به سازمان ما معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه روند آزمون ارزیابی وسع برای اتباع وجود ندارد، ادامه داد: به همین دلیل تغییری در روند بیمه شدن اتباع به وجود نمی‌آید و مانند گذشته اتباع در دو قالب اتباع آسیب‌پذیر و اتباع غیرآسیب‌ پذیر به سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند که حق بیمه گروه اول توسط کمیساریای عالی پناهندگان و حق بیمه گروه دوم توسط خود افراد پرداخت می‌شود.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت به دسته سوم و  چهارم اتباع اشاره کرد و گفت: اتباعی که در قالب دانشجو به کشور آمده‌اند نیز از طریق دانشگاه‌شان در قالب صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت،‌ بیمه می‌شوند. دسته آخر نیز شامل اتباع غیرقانونی می‌شود که از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند؛ چراکه از سوی وزارت کشور به ما معرفی نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha