یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 286208

در این بسته درباره فواید شگفت انگیز زرده تخم‌مرغ و میزان مصرف هفتگی آن خواهیم گفت.

خواص شگفت‌انگیز زرده تخم‌مرغ

سلامت نیوز:در این بسته درباره فواید شگفت انگیز زرده تخم‌مرغ و میزان مصرف هفتگی آن خواهیم گفت.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ماده غذایی تخم‌مرغ فواید زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد که در ادامه به معرفی برخی از این خواص بی نظیر خواهیم پرداخت.


فواید تخم مرغ

 اگر دوست دارید آکنه‌های روی پوستتان، چین‌وچروک‌ها، جوش و سایر مشکلات پوستی خود را حل کنید، کافی است از تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین بوده و این پروتئین می‌تواند پوست شما را از شر مشکلاتی که دارد خلاص کند.  این ماده طبیعی بدون هیچ عوارضی پوستتان را درمان می‌کند، با این‌ حال قبل از استفاده  بهتر است با فواید ماسک تخم‌مرغ  و جنس پوستتان آشنا شوید.


سفیده تخم‌مرغ مایعی شفاف و غلیظ بوده که اطراف زرده را دربر گرفته است. در یک تخم‌مرغ بارور شده، سفیده به عنوان لایه‌ای محافظ در برابر باکتری‌های مضر عمل می‌کند. همچنین سفیده تخم مرغ برخی از مواد مغذی لازم برای رشد را فراهم می‌کند. سفیده تخم‌مرغ حاوی دو ماده مفید پروتئین و کلاژن برای پوست است، که این  دو ماده می‌توانند برای رفع چین‌وچروک صورت و التهاب به وجود آمده در آن مفید باشند. درواقع کلاژن موجود در سفیده تخم‌مرغ به رفع چین‌وچروک صورت کمک کرده و آن‌ها را بهبود می‌بخشد،  این را بدانید که کلاژن‌های موجود در سفیده تخم‌مرغ قادر به نفوذ عمیق در پوست نیستند و ممکن است اثر به وجود آمده آن موقت باشد.


خواص زرده تخم مرغ

 تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می‌کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است. زرده تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی‌هایی است که بدون تغییر دادن میزان گرمی، سردی، تری یا خشکی بدن، در صورت هضم کامل در فرد سالم، می‌تواند به خونی معتدل و مفید تبدیل شود، البته به شرطی که زرده آن بیش از حد حرارت نبیند و سفت نشود.  زرده تخم مرغ نیم برشته از بهترین خوراکی‌ها برای نیرو بخشیدن به سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گردش خون (قلب و شریان ها) است.

کسانی که مدام در حال کار با کامپیو‌تر هستند می‌توانند از این خوراکی ساده و نیروبخش بهره‌مند شوند تا به تدریج دچار ضعف سیستم عصبی و خستگی و فرسودگی آن نشوند یا دست کم روند آن را کندتر کنند. زرده و سفیده تخم مرغ هر کدام ۱۳ نوع مواد معدنی دارند. این مواد معدنی عبارتند از: کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سدیم و سلنیوم. باید گفت که فواید زرده تخم مرغ ویژه است و دارای بیشترین مقدار مواد مختلف معدنی است. ترکیب زرده تخم مرغ و مغز گردو خاصیت ضد عفونی کننده دارد و برای درمان و مقابله با عفونت‌های بدن موثر است.

برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند تخم مرغ از منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شود چرا که این افراد در رژیم غذایی شان نباید گوشت مصرف کنند. ۹۰ درصد از کلسیم و ۹۳ درصد آهن موجود در تخم مرغ در زرده آن است. سفیده تخم مرغ تنها ۷ درصد از آهن تخم مرغ را در خود جا داده است.


میزان مصرف هفتگی زرده تخم مرغ

به طور کلی باید گفت که تقریبا یک سوم از اسید‌های چرب تخم مرغ، از دسته اسید‌های چرب اشباع هستند و این میزان بسیار پایین است. به همین دلیل، کلسترول مصرفی از زرده تخم مرغ از نوع کلسترول خوب بوده و ضرری برای بدن ندارد. فواید زرده تخم مرغ به اندازه‌ای است که از همان دوران کودکی در سفره غذایی کودک قرار می‌گیرد؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی سه بار در هفته تخم مرغ مصرف کنید.

حتی افرادی که مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی عروقی هستند هم می‌توانند در طی هفته تا ۳ عدد تخم مرغ مصرف کنند. مصرف زرده تخم مرغ برای هیچ فردی ضرری ندارد و به دلیل دارا بودن ویتامین ب ۱۲، مصرف آن برای تمام افراد توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha