یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 286227

نتایج یک مطالعه جدید حاکی از ارتباط بین استعمال سیگار الکترونیکی و افسردگی است.

ارتباط سیگار الکترونیکی با افسردگی

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید حاکی از ارتباط بین استعمال سیگار الکترونیکی و افسردگی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک بررسی که به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند دو برابر بیش از افرادی که هرگز از سیگارهای الکترونیکی استفاده نکرده‌اند احتمال دارد به افسردگی بالینی دچار شوند. همچنین این ارتباط در میان افراد جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود.
سیگارهای الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف کننده از طریق گرما نیکوتین و اسانس موجود در آن را دریافت می‌کند. سیگارهای الکترونیکی برخلاف سیگارهای معمولی بخار تولید می‌کنند.


بسیاری از این افراد بر این باورند که بخار تولید شده حاوی آب است اما در حقیقت، بخار تولید شده حاوی مقادیری ماده شیمیایی سمی است که با خطر بروز بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان مرتبط است.


مصرف سیگارهای الکترونیکی در آمریکا از یک دهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
محققان آمریکایی در بررسی جدید خود به ارتباط قابل توجه میان استعمال سیگارهای الکترونیکی و افسردگی دست پیدا کردند. در این مطالعه پاسخ‌های ۹۰۰ هزار فرد ۱۸ ساله و بالاتر که در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در یک نظرسنجی مشارکت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان آمریکایی دریافتند که در ۳۴ درصد از مصرف کنندگان فعلی سیگارهای الکترونیکی سابقه افسردگی بالینی وجود داشته‌ و این رقم در افرادی که هرگز استعمال سیگار الکترونیکی نداشته‌اند ۱۵ درصد بوده‌ است. همچنین افرادی که سابقه استعمال سیگار الکترونیکی داشته‌اند ۲۷ درصد بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی بالینی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha