پزشكان تاكید كردند افراد مبتلا به «وقفه تنفسی حین خواب» می‌توانند با مصرف رژیم غذایی كم انرژی، وزن خود را كاهش دهند كه در نتیجه، این نوع اختلال خواب در آنها بهبود پیدا می‌كند.

سلامت نیوز : پزشكان تاكید كردند افراد مبتلا به «وقفه تنفسی حین خواب» می‌توانند با مصرف رژیم غذایی كم انرژی، وزن خود را كاهش دهند كه در نتیجه، این نوع اختلال خواب در آنها بهبود پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، كسانی كه به این نوع اختلال خواب مبتلا هستند اغلب پس از خواب شبانه احساس سرحالی یا تازگی نمی‌كنند و این بیماری می‌تواند پیامدهای منفی روی سلامت مبتلایان به این اختلال داشته باشد برای مثال خطر تصادفات را تشدید می‌كند، كیفیت زندگی مبتلایان را كاهش می‌دهد و احتمال مرگ زودهنگام را در این بیماران افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه تلگراف، اختلال وقفه تنفسی حین خواب در واقع اختلال شایعی است كه باعث می‌شود فرد در هنگام خواب دچار توقف‌های غیرطبیعی در تنفس شود. آمارها نشان می‌دهد كه حدود 60 تا 70 درصد از این بیماران دچار اضافه وزن یا چاقی هستند. به علاوه مطالعات قبلی روی گروهی دیگر از بیماران نشان داده است كه كم كردن وزن می‌تواند تا حدی این اختلال را بهبود ببخشد.

دكتر كری جوهانسان از متخصصان علوم پزشكی انستیتو كارولینسكا در سوئد بررسی كرده است كه مصرف رژیم غذایی كم انرژی و در پی آن كاهش وزن كنترل شده چه مزایایی می‌تواند برای مبتلایان به وقفه تنفسی حین خواب داشته باشد.

این مطالعه در واقع ادامه آزمایشات بالینی است كه در سال 2009 میلادی مشروح آنها در مجله پزشكی انگلیس منتشر شد. در آن گروه از آزمایشات تاثیر رژیم غذایی حاوی انرژی بسیار پایین به مدت حدودا 9 هفته روی این بیماران به دقت بررسی شد. اما در مطالعه جدید تاثیر طولانی مدت این نوع رژیم غذایی روی بیماران مورد آزمایش قرار گرفت.

در مطالعه اخیر 63 مرد بین 30 تا 65 ساله كه به نوع خفیف تا شدید این اختلال مبتلا بودند، بررسی شدند. شاخص توده بدنی این شركت كننده‌ها بین 30 تا 40 بود. نتایج آزمایشات تایید كرد كاهش وزن ناشی از مصرف غذاهای كم انرژی، تاثیرات بسیار مثبتی روی این اختلال و كاهش شدت آن دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha