سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 287799

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: بر اساس جداول آماری سازمان بهداشت جهانی، سومین عامل مرگ و میر در ایران مربوط به تصادف های جاده‌ای است.

سومین عامل مرگ و میر در ایران مشخص شد

سلامت نیوز:  معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: بر اساس جداول آماری سازمان بهداشت جهانی، سومین عامل مرگ و میر در ایران مربوط به تصادف های جاده‌ای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عین اله جهانی در طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: روزانه بین ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته و حدود یک هزار نفر نیز مجروح می شوند که از این تعداد ۱۰ درصد آنها ویلچری هستند.

وی  با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد کشته های تصادف ها  را کودکان تشکیل می دهند، افزود: حدود ۵۱ درصد کشته های ناشی از تصادفات در سرصحنه، هفت درصد در مسیر و مابقی در بیمارستان ها فوت می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا  گفت:  سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می رود که حدود ۷۰ درصد تصادف جاده‌ای به دلیل خطاهای انسانی است.

جهانی  افزود: نخستین عامل تصادفات در کشور به دلیل عدم توجه به جلو به هنگام رانندگی و ۱۰ درصد نیز به دلیل تغییر مسیر است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تصادفات به دلیل چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو در رانندگی است گفت: در حادثه  اتوبوس  که چندی پیش کشور داشتیم، در صورتی که سرنشینان کمربند ایمنی می بستند تعداد کشته های آن از ۱۹ نفر به پنج نفر کاهش می یافت.

جهانی در ادامه به افزایش آمار جانباختگان موتورسیکلت ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان موتور سیکلت ها ضروری است.

وی اظهار داشت: هفت میلیون نفر از بانوان در کشور دارای گواهینامه بوده که  ۹.۵ درصد بانوان درتصادفات مقصر هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد،گفت: رفتارهای غلط ترافیکی باید اصلاح شود.

وی بیان داشت: اکنون ۱۰ میلیون نفر در کشور همیار پلیس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha