چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

فوق تخصص قلب و عروق با تاکید بر اینکه عموما وقتی چربی‌ها در بدن بالا رفته و چاقی رخ می‌دهد در همه جا رسوب می‌کند، گفت: با بالا رفتن حجم چربی در بدن ضمن بروز چاقی رسوب چربی در قلب نیز اتفاق می‌افتد.

چاقی با قلب شما چه می‌کند؟

سلامت نیوز: فوق تخصص قلب و عروق با تاکید بر اینکه عموما وقتی چربی‌ها در بدن بالا رفته و چاقی رخ می‌دهد در همه جا رسوب می‌کند، گفت: با بالا رفتن حجم چربی در بدن ضمن بروز چاقی رسوب چربی در قلب نیز اتفاق می‌افتد.


به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی در گفتگو با میزان، با تاکید بر تغییر سبک زندگی برای حفظ سلامتی در افراد، گفت: در نتیجه چاقی بیش از حد، بسیاری از بیماری‌ها در افراد ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آن چربی‌های دور قلب و گرفتگی‌های عروق آن است.


وی با بیان اینکه قلب به صورت ساختاری چربی در جداره‌های خود دارد و در این قسمت امکان رسوب چربی‌ها وجود دارد، افزود: این چربی دور قلب بوده و ربطی به رگ‌های قلب ندارد که در عروق قلب باعث گرفتگی و سکته می‌شود.


دکتر جمالیان با تاکید بر اینکه عموما وقتی چربی‌ها در بدن بالا رفته و چاقی رخ می‌دهد در همه جا رسوب می‌کند، تصریح کرد: به طور مثال با بالا رفتن حجم چربی در بدن چاقی دور شکم، ناحیه باسن، سینه‌ها و پا‌ها رخ می‌دهد، با بالا رفتن چربی رسوب آن در قلب نیز اتفاق می‌افتد.


وی با بیان اینکه حجم چربی‌ها در بدن تنها با مصرف چربی بالا نمی‌رود، گفت: قند، شکر و کربوهیدارت‌های اضافی نیز می‌توانند در بدن تبدیل به چربی شده و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کنند.

این فوق تخصص قلب و عروق با تاکید بر اینکه مصرف بیش از حد نان، برنج و سیب زمینی و هر چیز دیگری می‌تواند در بدن تبدیل به چربی شود، ادامه داد: مصرف مازاد مواد غذایی در بدن ممکن است در رگ ها، چربی دور قلب، بافت‌های ذخیره چربی و یا در کبد رسوب کند که در این حالت کبد چرب رخ می‌دهد.


رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی یادآور شد: اگر رژیم غذایی را کم چربی، کم نمک و کم کربو هیدارت کرده و ورزش داشته باشیم چربی‌های مازاد نیز به مرور مصرف شده و از بین می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha