یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 288383

یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: خوابیدن نامناسب روی کاناپه می‌تواند باعث تشدید بسیاری از بیماری‌ها شود.

با عوارض خوابیدن روی کاناپه آشنا شوید

سلامت نیوز:یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: خوابیدن نامناسب روی کاناپه می‌تواند باعث تشدید بسیاری از بیماری‌ها شود.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله حسن زاده جراح و متخصص ارتوپدی درباره نحوه درست خوابیدن اظهار کرد: سبک زندگی، نحوه فعالیت‌ها و نحوه استراحت در سیستم سلامت جسمانی انسان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث تخریب بعضی از مکانیزم‌های بدن شود.

او افزود: خوابیدن به پهلو و خم کردن زانو‌ها باعث کاهش فشار داخلی به نخاع کمری می‌شود و درد‌های دیسکی را به حداقل می‌رساند.

این جراح و متخصص ارتوپدی با اشاره به تاثیر قرار دادن بالشت در میان پا‌ها هنگام خواب بیان کرد: در هنگام خوابیدن قرار دادن بالشت کوچک در میان پا‌ها و خم کردن زانو‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد‌های عصب سیاتیک داشته باشد.

حسن زاده تصریح کرد: قرار گرفتن سیستم اسکلتی و عضلاتی بدن در حالت استراحت باعث ایجاد آرامش نسبی سلول‌های بدن و پرانرژی شدن این فرد هنگام بیدار شدن از خواب می‌شود.

این جراح و متخصص ارتوپدی درباره عدم رضایت از خواب گفت: خوابیدن روی شکم باعث افزایش فشار داخلی به دیسک کمر، تشدید درد‌های سیاتیک، بد خوابی، کسلی و خستگی فرد در طول روز می‌شود.

حسن زاده با اشاره به ساعات مناسب برای خواب اظهار کرد: بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح است که باعث تنظیم سیستم فیزیولوژیکی بدن می‌شود. بد موقع خوابیدن باعث کاهش عملکرد سیستم حافظه و مغز، کاهش کارکرد نادرست سیستم قلبی- عروقی و آزرده کردن سیستم اسکلتی- عضلانی خواهد شد.

این جراح و متخصص ارتوپدی با اشاره به عوارض خوابیدن روی کاناپه اظهار کرد: خوابیدن در مکان‌های نامناسب مانند کاناپه یا پشت فرمون که پوزیشن بدن در حالت درست و مناسبی نیست می‌تواند باعث اختلال در خواب، گرفتگی و قلنج عضلات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha