یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 28995
سلامت نیوز : متخصصان آلرژی هشدار دادند در حالی كه نیش حشرات برای بسیاری از مردم فقط یك آزار دردآور است اما در اشخاصی كه مبتلا به آلرژی هستند، می‌تواند كشنده باشد.

به گزارش  ایسنا، طبق آمار كالج آمریكایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی در ایالات متحده هر سال بیش از نیم میلیون نفر پس از گزیده شدن با نیش حشرات به بخش اورژانس بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها منتقل می‌شوند و از این تعداد حداقل 50 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

این كالج اخیرا دستورالعمل‌های جدید و به روز شده‌ای را برای تشخیص و درمان افراد مبتلا به حساسیت بالا به نیش حشرات ارائه كرده است. این مركز معتبر پزشكی و درمانی سه توصیه اصلی را برای افرادی كه به نیش حشرات آلرژی دارند ارائه كرده است كه شامل استفاده از واكسن‌ها و آمپول‌های ضد آلرژی، جلوگیری از هر نوع گزیدگی نیش حشرات از جمله زنبور عسل و آگاهی از عوامل تشدید كننده احتمال واكنش شدید آلرژیك هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد كه آمپول‌های ضد آلرژی در پیشگیری از واكنش‌های آلرژیك به نیش حشرات موثر هستند. این آمپول‌ها در واقع مانند واكسن عمل می‌كنند به طوری كه بدن گیرنده‌ها را در برابر مقادیر بیشتری از آلرژی‌زاها در نیش حشرات قرار می‌دهند تا طاقت سیستم ایمنی بدن آنها در مقابل این فاكتور حساسیت زا افزایش پیدا كند.

این متخصصان تاكید كردند هرچند زنبورهای عسل از دیگر حشرات گزنده كمتر تهاجمی هستند اما با این حال موارد زیادی از واكنش‌های شدید آلرژیك ناشی از گزیدگی با نیش زنبورهای عسل هستند به همین خاطر افراد بویژه اگر حساسیت دارند باید هرچه بیشتر از زنبورهای عسل به اندازه سایر حشرات دوری كنند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، مهمترین علائم واكنش‌های شدید آلرژیك به نیش حشرات شامل سوزش، خارش و تورم در ناحیه گزیدگی، گرفتگی سینه و دشواری در تنفس، متورم شدن بینی، لب‌ها، زبان، گلو و بالاخره سرگیجه و از دست دادن هوشیاری هستند.

كارشناسان پزشكی تاكید دارند هر فردی كه هر یك از این علائم را پیدا كند باید هر چه سریعتر به نزدیكترین مركز فوریت‌های پزشكی منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha