از انجا كه اشعه آفتاب برای پوست بدن مضر است و باعث ایجاد لكه های پوستی و انواع سرطان های پوست می‌شود، لازم است بدانید فقط 10 دقیقه در آفتاب ماندن برای تامین و یتامین D مورد نیاز بدن كافی است.

سلامت نیوز :از انجا كه اشعه آفتاب برای پوست بدن مضر است و باعث ایجاد لكه های پوستی و انواع سرطان های پوست می‌شود، لازم است بدانید فقط 10 دقیقه در آفتاب ماندن برای تامین و یتامین D مورد نیاز بدن كافی است.
محمد گلشنی، دبیر انجمن متخصصان پوست ایران در نشست خبری یازدهمین كنگره سراری انجمن متخصصان پوست و مو ایران كه امروز برگزار شد اظهار داشت: هم اكنون شایع ترین بیماری های بدن، بیماری های پوستی خصوصا عفونت های پوستی و مشكلات مربوط به آن هستند.
وی گفت: از این رو پرداختن بیش از حد به جنبه های زیبایی در رشته پوست و مو درست نیست و باید به بیماری های عفونی پوست توجه بیشتری كرد.
این متخصص تصریح كرد: هم اكنون مسئله زیبایی بصورت یك علم درآمده و روش های جراحی زیبایی ساده تر شده اند كه این امر باعث زیان كمتر به بیمار و صرف زمان كوتاهتری می‌شود.
گلشنی خاطر نشان كرد: در این كنگره بیش از 500 متخصص داخلی و خارجی از كشورهای امریكا، كانادا و فرانسه شركت می‌كنند و 8 كارگاه عملی درباره روش های تازه زیبایی با موضوعاتی مانند تزریق ژن، بوتاكس و لیدز لیپورلیز كه برای از بین بردن چربی های اضافی كاربرد دارد، برگزار خواهد شد.


* آمار سرطان های پوستی در ایران كمتر از سایر نقاط جهان است

در ادامه پروانه ساكت، عضو هئیت اجرایی كنگره انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت: دستگاه های برنزه كننده پوست (سولاریم) دارای اشعه UV از نوع A و b هستند كه بسیار برای پوست مضر است و باعث ایجاد لكه های پوستی، پیری زودرس و انواع سرطان های پوستی می‌شود.
وی افزود: بدن ما برای تولید ویتامین D به نور خوشید نیاز دارد كه با تابش خورشید به مقدار 10 دقیقه به صورت و یا كف دو دست، ویتامین لازم تامین می‌شود و بیشتر از آن آفتاب گرفتن غیرضروری است.
این متخصص پوست و مو اظهار داشت: ما دارای 5 نوع تیپ پوستی هستیم كه بعضی از انها مانند پوست های سبزه و تیره در مقابل نور خورشید مقاومتر هستند اما پوستهای روشن به آسانی در معرض آفتاب می‌سوزند و صدمه می‌بینند.
ساكت تصریح كرد: خوشبختانه آمار بیماری ملانوم و سرطان پوستی در ایران 10 برابر كمتر از سایر كشورهای جهان است كه علت ان پوشش كاملتر ایرانیان در برابر نور خورشید و پارگی لایه اوزن در كشورهایی مانند كانادا  استرالیا است.
وی با بیان اهمیت استفاده از كرم های ضد افتاب افزود: كرم های ضد آفتاب از ایجاد لكه های پوستی جلوگیری می‌كنند و بهتر است افراد برای انتخاب نوع كرم به متخصص پوست و مو مراجعه كنند و از داروخانه ها و افرادی كه ا طلاعات كافی در این زمینه ندارند مشاوره نگیرند.
عضو هئیت اجرایی یازدهمین كنگره انجمن متخصص پوست و مو ایران خاطر نشان كرد: 98 درصد بیماریهای پوستی قابل درمان هستند اما ویژگی این بیماری طولانی بودن دوره درمان است كه بیماران باید با شكیبایی و پیگیری تا بهبودی كامل با این امر روبرو شوند.
گفتنی است، یازدهمین كنگره سراسری انجمن متخصصان پوست و مو یكم تا سوم تیر ماه امسال در مركز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار خواهد شد./م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha