چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

این روزها كه صحبت از كرونا نقل مجالس مجازی است و نگرانی از آن ضربان قلب‌ها را بالا بردهو همه از حضور در مكان‌های عمومی وحشت دارند، افرادی كه به دلیل بیماری‌های دیگر ناچار به مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌ها هستند، دچار اضطراب مضاعف شده‌اند؛ زیرا وارد فضاهایی می‌شوند كهنه تنها مكان عمومی بلكه احتمالا محل پرخطرتری برای ابتلا شمرده می‌شوند.

پرهیز از ملاقات با كرونا در مطب

سلامت نیوز:این روزها كه صحبت از كرونا نقل مجالس مجازی است و نگرانی از آن ضربان قلب‌ها را بالا بردهو همه از حضور در مكان‌های عمومی وحشت دارند، افرادی كه به دلیل بیماری‌های دیگر ناچار به مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب‌ها هستند، دچار اضطراب مضاعف شده‌اند؛ زیرا وارد فضاهایی می‌شوند كهنه تنها مكان عمومی بلكه احتمالا محل پرخطرتری برای ابتلا شمرده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما چاره چیست؟! گاهی واقعا گریزی از مراجعه وجود ندارد، اگر علائم جدی مغزی مثل سردردهای شدید، تهوع، استفراغ، تاری دید، تشنج، ضعف اندام‌ها و مشابه آن یا علائم جدی ستون فقرات مانند درد شدید كمر و گردن، ضعف در دست و پا یا اختلال كنترل ادرار دارید لازم است برای بررسی علت این مشكلات به یك جراح مغز و اعصاب مراجعه كنید.اگر قبلا جراحی شده‌اید یا به هر دلیل تحت نظر هستید و این روزها زمان ویزیت بعدی شماست، از طریق تلفن، ایمیل، شبكه‌های اجتماعی یا هر شكل دیگر سعی كنید با پزشك خود تماس بگیرید و در مورد امكانبه تعویق انداختن زمان ویزیت مشورت كنید.

جدا از تمام مراقبت‌های پیشگیرانه كه این روزها به‌صورت گسترده‌ای آموزش داده می‌شود، در صورتی كه علائم تنفسی دارید برای به خطر نینداختن سلامت دیگران و اگر سالمند و دچار بیماری‌های زمینه‌ای خطرساز هستید برای محافظت از سلامت خود از مراجعه به مطب و درمانگاه خودداری كنید. اگر ضروری است ویزیت شوید با هماهنگی پزشك خود یا منشی، به عنوان آخرین مراجعان حضور داشته باشید.

در مراجعه به مطب یا درمانگاه همه مدارك لازم را همراه داشته باشید تا نیازمند مراجعه مجدد برای آوردن آنها نباشید. در رسیدن به موقع در زمان نوبت، بیش از پیش دقت كنید تا مدت انتظار شما به حداقل برسد و اگر لازم است زمانی را در محیط مطب صبر كنید بهتر است با هماهنگی منشی به خودروی خود یا محیطی كه تراكم افراد در آنجا كمتر است رفتهو مجددا بازگردید.هوای محیط بسته، درها، نرده راه‌پله، دكمه‌های آسانسور و صندلی‌ها ممكن است آلوده باشند، پس از ماسك و دستكش استفاده كنید و در بدو ورود به منزل لباس‌های خود را خارج كرده و بشویید و خود نیز استحمام كنید.

مراقب آلوده نشدن عكس‌های رادیولوژی، ام‌آرآی، دفترچه بیمه و جواب آزمایش‌ها باشید و پس از بازگشت به خانه آنها را در جایی قرار دهید كه سبب آلودگی خانه شما نشود. مبادا ترس از این ویروس مرموز سبب شود مسائل مهم دیگر مرتبط با سلامت خود را نادیده بگیرید. همچنین لازم است نكات مهم حفاظتی در برابر عفونت‌های تنفسی را در محیط‌هایی مانند درمانگاه و مطب دوچندانمورد توجه قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha