پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 292109

طبق نتایج یك تحقیق جدید، استفاده از فیلتر هوا در اتاق‌خواب به شكل قابل‌توجهی موجب بهبود نفس كشیدن در كودكان مبتلا به بیماری آسم می‌شود.

جوابدهی فیلتر هوا برای كودکان مبتلا به آسم

سلامت نیوز:طبق نتایج یك تحقیق جدید، استفاده از فیلتر هوا در اتاق‌خواب به شكل قابل‌توجهی موجب بهبود نفس كشیدن در كودكان مبتلا به بیماری آسم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،محققان می‌گویند در آزمایش آنها در زمان استفاده از فیلتر HEPA  در اتاق‌خواب كودك، میزان ذرات 5/2 میكرونی درون اتاق در مقایسه با زمان استفاده از فیلتر ساختگی، بالغ بر دوسوم كمتر بود.

محققان دریافتند به طور میانگین ۲۴ درصد كاهش در مقاومت كل مجاری هوا، 5/43 درصد كاهش در مقاومت مجاری هوای كوچك، ۷۳ درصد افزایش در قابلیت ارتجاعی مجاری هوا و ۲۸ درصد كاهش در میزان اكسید نیتریك استنشاق شده، عامل التهاب در ریه‌ها، وجود داشت.

جانفنگ ژانگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوك كارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا به منظور كاهش قرارگیری مجاری هوا تحتانی در معرض آلاینده‌ها می‌تواند به كودكان مبتلا به بیماری آسم برای نفس كشیدن راحت‌تر بدون استفاده از داروهای گران كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha