رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور به كسانی كه به كرونا مبتلا شده و حدود ۵ درصد و بیشتر وزن خود را در این بیماری از دست داده‌اند توصیه كرد تا بازگشت وزن به شرایط قبل از بیماری نباید روزه بگیرند.

روزه‌داران به اصل «تنوع و تعادل در برنامه غذایی» توجه كنند

سلامت نیوز:رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور به كسانی كه به كرونا مبتلا شده و حدود ۵ درصد و بیشتر وزن خود را در این بیماری از دست داده‌اند توصیه كرد تا بازگشت وزن به شرایط قبل از بیماری نباید روزه بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر جلال‌الدین میرزای رزاز تصریح كرد: توصیه ما به همه روزه‌داران، رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی و استفاده از همه پنج گروه غذایی شامل گروه نان و غلات با تاكید بر غلات و نان‌های سبوس‌دار، انواع جوانه‌ها و گروه میوه‌ها با تاكید بر مصرف انواع مختلف میوه‌ها، گروه سبزی‌ها با تاكید بر مصرف انواع آنها با رنگ‌های متفاوت و به‌ویژه خانواده كلم، گروه گوشت‌ها با تاكید بر تخم‌مرغ، مرغ، ماهی، حبوبات و مغزها گروه شیر و لبنیات با تاكید بر مصرف لبنیات كم‌چرب در فاصله افطار تا سحر ضروری است.

وی به شهروندان توصیه كرد: مصرف غذا باید به صورت كاملا پخته باشد. به‌خصوص در مورد گوشت‌، مرغ، ماكیان، ماهی‌ و تخم‌مرغ که باید كاملا و به‌خوبی پخته و طبخ شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha