شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 293652

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره با احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان بیماری كووید-19 گفت: بر اساس شواهد موجود اگر كسی مبتلا شده و بهبود یافته است، در این دوره دیگر مبتلا نخواهد شد.

احتمال ابتلای دوباره به كرونا وجود ندارد

سلامت نیوز:مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره با احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان بیماری كووید-19 گفت: بر اساس شواهد موجود اگر كسی مبتلا شده و بهبود یافته است، در این دوره دیگر مبتلا نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر پیام طبرسی در رابطه با احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان كووید-19 اظهار كرد: از آنجا كه بیماری جدید است، با قطعیت نمی‌توان درباره آن اظهارنظر كرد، با این حال در حال حاضر و با توجه به شواهد موجود امكان ابتلای مجدد بهبودیافتگان وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر كسی مبتلا شده و بهبود یافته است، در این دوره دیگر مبتلا نخواهد شد، ولی اگر بیماری از بین نرفته و در دوره بعدی مجددا در مهر و آبان شیوع گسترده یابد، در صورت جهش و تغییر رفتار ویروس احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان به نوع جهش‌یافته ویروس وجود دارد. البته در دوره بعد مجددا با بررسی رفتار ویروس و میزان آنتی‌بادی باقی مانده در بدن افراد بهبودیافته، می‌توان به این سوال یعنی احتمال ابتلای مجددا بهبودیافتگان پاسخ داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha