رعایت رژیم غذایی سخت در بهبود آكنه هیچ تأثیری ندارد و مصرف برخی غذاها سبب بدتر شدن وضعیت آن می شود.

سلامت نیوز : رعایت رژیم غذایی سخت در بهبود آكنه هیچ تأثیری ندارد و مصرف برخی غذاها سبب بدتر شدن وضعیت آن می شود.
دكتر منصوره حسنی،متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:افزایش طبیعی مقدار هورمون ها در ایام بلوغ موجب می شود كه غده چربی پوست بزرگتر و فعال تر شود كه در نواحی صورت،شانه ها و قفسه سینه بروز می كند و آكنه به ندرت ناشی از اختلالات هورمونی است.

وی بهداشت پوست،رژیم غذایی و فرآورده های آرایشی را از عواملی دانست كه در ایجاد و یا تشدید آكنه مؤثر هستند و تصریح كرد:آكنه به خاطر كثیفی و آلودگی پوست بوجود نمی آید و استفاده از كرم های مرطوب كننده آكنه را تشدید می كند.

وی با بیان اینكه روش درمانی آكنه با توجه به نوع آن متفاوت است،تصریح كرد:درمان آكنه یك فرآیند مداوم و طولانی است و كنترل این بیماری در جوانان نیازمند همكاری كامل مبتلایان با پزشك دارد و درمان موفقیت آمیز آن نیاز به استفاده صحیح از تركیبات موضعی و سیستمیك دارد.

وی خاطرنشان كرد:در مقدار كمی از زنان مسن تر با آكنه مقاوم،مصرف هورمون مفید است؛ زیرا آكنه می تواند به علت اختلالات هورمونی در بدن به وجود بیاید.

دكتر حسنی توصیه كرد:هیچگاه افراد اقدام به فشردن آكنه و یا تخلیه محتویات جوش نكنند؛زیرا ممكن است به تشدید تورم و التهاب و به جا گذاشتن اثر آن منجر شود و برای مراقبت از پوست روزی یك یا دو بار صورت خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشوئید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha