سازمان هواشناسی کشور برای دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و وقوع گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی کرد.

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در غرب و شرق کشور

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی کشور برای دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و وقوع گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (۹ خرداد ماه) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده گاهی به‌همراه رعد و برق و وزش باد، در بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت و در غرب و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

فردا شنبه ۱۰ خرداد ماه در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز وزش باد، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

روزهای یکشنبه ۱۱ خرداد ماه، دوشنبه ۱۲ خرداد ماه و سه شنبه ۱۳ خرداد ماه، جوی به نسبت پایدار در کشور حاکم خواهد بود و طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید سبب ایجاد گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بویژه در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نخواهد بود.

بعدازظهر فردا شنبه ۱۰ خرداد ماه شمال خلیج فارس و یکشنبه ۱۱ خرداد ماه شمال و بخش‌های مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود و طی همین مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

آسمان تهران نیز فردا ۱۰ خرداد ماه صاف تا قسمتی ابری گاهی به‌ همراه وزش باد و به‌تدریج افزایش ابر با حداکثر دمای۳۷ و حداقل دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه کمی تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداکثر ۳۶ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha