اگر به این موضوع توجه کنیم که مقاربت جنسی به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد؛ تاثیر رابطه جنسی در درمان چاقی بیشتر برای ما قابل‌درک خواهد بود. اما تاثیر این رابطه در کاهش وزن تنها به فعالیت فیزیکی ختم نمی‌شود. مثلا تماس جنسی نه تنها با تحریک ترشح اندورفین‌ها در مغز باعث احساس خوشحالی در شما می‌شود؛ بلکه در مصرف کالری نیز تاثیر مثبتی دارد.

رابطه جنسی یک راه ساده برای کاهش وزن

سلامت نیوز:کاهش وزن در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در جامعه جهانی است. برای مثال بر‌اساس داده‌های به‌دست‌آمده از بررسی سلامت ملی و تغذیه ایالات‌متحده، از هر سه بزرگ‌سال یک نفر مشکل اضافه‌وزن دارد. با توجه‌به این آمار و سبک زندگی امروزی بهتر‌است که روش‌های کاهش وزن احتمالی بیشتر بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لایف دایت اگر به این موضوع توجه کنیم که مقاربت جنسی به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد؛ تاثیر رابطه جنسی در درمان چاقی بیشتر برای ما قابل‌درک خواهد بود. اما تاثیر این رابطه در کاهش وزن تنها به فعالیت فیزیکی ختم نمی‌شود. مثلا تماس جنسی نه تنها با تحریک ترشح اندورفین‌ها در مغز باعث احساس خوشحالی در شما می‌شود؛ بلکه در مصرف کالری نیز تاثیر مثبتی دارد.

اخیرا تایید شده ‌است که برای درمان اضافه‌وزن تنها ورزش کافی نیست و فاکتورهای بسیاری در روند کم‌ کردن وزن شما تاثیرگذار هستند. البته بهتر است بدانید که در رابطه جنسی به اندازه زمانی که به باشگاه می‌روید؛ کالری نمی‌سوزانید؛ اما با این وجود تاثیرات مخصو‌ص به خود را هم دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تاثیرات جسمی تماس جنسی بر کاهش وزن
  • تاثیرات روحی رابطه جنسی بر درمان چاقی
  • نحوه جلوگیری از افزایش وزن با آمیزش جنسی
  • مقاربت جنسی و رفع مشکلات حاصل از چاقی
  • میزان کالری‌سوزی و کاهش وزن در رابطه جنسی

آمیزش جنسی یک راه ساده برای کاهش وزن

همیشه رفتن به باشگاه در چند هفته اولیه بسیار دشوار است؛ به‌ خصوص اگر به یک سبک زندگی بی‌تحرک عادت کرده ‌باشید. بعضی از دلایلی که باعث می شوند افراد در همان ابتدای کار این روش را برای کاهش وزن خود کنار بگذارند؛ شامل موارد زیر است:

  • وجود مشغله‌های کاری
  • خروج از خانه و هدر رفتن زمان در مسیر رفت‌ و‌ برگشت
  • گرفتگی عضلات در هفته‌های اولیه باشگاه
  • کاهش کارایی در کارهای روزمره
  • ساعات مشخص کاری باشگاه
  • خستگی بعد از حرکات ورزشی سنگین

اما نگران نباشید؛ چون که با یک فعالیت بدنی خوب در تخت ‌خواب می‌توان تا حدودی کم‌تحرکی ناشی از سبک زندگی امروزی را جبران کرد. بنابراین پیشنهاد لایف دایت به شما یک فعالیت بدنی سالم، آرام‌بخش و بدون‌ دردسر است.

رابطه جنسی یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی

رابطه جنسی علاوه‌ بر مزایای روحی و روانی، یک فعالیت بدنی پرشور برای سوزاندن مقدار قابل ‌توجهی از کالری است. هر چه در اتاق‌خواب فعال‌تر باشید؛ انرژی بیشتری به‌ دست آورده و میزان کالری بالاتری را می‌سوزانید. آمیزش ‌جنسی قلب را فعال‌تر کرده و متابولیسم را افزایش می‌دهد که این عوامل باعث کاهش وزن می‌شوند.

از نظر میزان کالری‌ سوزی مقاربت جنسی به‌راحتی با ورزش بدنی با شدت متوسط ​​قابل مقایسه است. بنابراین اگر وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید؛ نگران نباشید. به طوری که کافی است که با شریک زندگی خود بیشتر وقت بگذرانید. علاوه ‌بر این با انجام حرکات لگنی یا کگل، علاوه‌ بر کاهش وزن موضعی به عملکرد بهتر در اتاق‌خواب خود کمک می­ کنید.

تماس جنسی و کاهش هورمون‌های استرس

یکی از مهم‌ترین عواملی که در روند افزایش وزن نقش دارد؛ هورمون کورتیزول است که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می ­شود. هر چه کورتیزول بیشتری در بدن آزاد شود؛ بیشتر استرس خواهیم‌ داشت و این امر باعث ایجاد اشتهای کاذب شده و افزایش وزن را به‌دنبال دارد.داشتن ارتباط جنسی به‌ صورت منظم تولید هورمون کورتیزول را تا حد زیادی کاهش داده و در حد طبیعی حفظ می‌کند. بنابراین از مراجعه شما به غذا در زمان استرس محافظت کرده و مشکل ایجاد اشتهای کاذب را از بین می‌برد.

تاثیر انتشار اکسی‌توسین

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود؛ خواب ناکافی و نامنظم است. رابطه جنسی با آزاد‌سازی اکسی‌توسین که معمولا در انتهای رابطه اتفاق می‌افتد؛ منجر ‌به ترشح این هورمون مهم شده و باعث تقویت خواب خوب می‌شود.

خواب خوب و کافی در کم‌ کردن وزن بسیار مهم است. زیرا تحقیقات نشان می دهد که کمبود ‌خواب در بیشتر موارد با افزایش وزن همراه است. بنابراین هرچه بهتر بخوابید؛ در کاهش وزن در زمان رژیم موفق‌تر خواهید‌ بود.

تقویت اعتماد ‌به نفس و درمان چاقی

یکی از راه‌هایی که رابطه جنسی به شما در کاهش وزن کمک می­ کند؛ عزت ‌نفس است. زمانی ‌که مقاربت جنسی را به ‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده تجربه کنید؛ ناخودآگاه روی ظاهر و اندام خود سرمایه­ گذاری می ­کنید.

همین موضوع منجر به یک زندگی جنسی رضایت‌بخش شده و انگیزه‌ای برای حفظ زیبایی و جلوگیری از افزایش وزن می‌شود. رضایت از زندگی جنسی به ‌صورت غیرمستقیم باعث می‌شود که عادت‌های غذایی سالم‌تر و ورزش بدنی منظمی را برای تناسب ‌اندام خود انتخاب کنید.

تاثیر افزایش سطح تستوسترون

چاقی و افزایش وزن باعث بالارفتن سطح هورمون‌ها به ‌صورت غیرطبیعی می ­شود. این امر تاثیر منفی بر میل ‌جنسی افراد گذاشته و بسیاری از مشکلات دیگر را به‌ همراه خواهد داشت. اما افزایش رابطه جنسی به‌ مرور باعث بالارفتن سطح تستوسترون و لذت ‌بخشی روابط زناشویی و به‌ طبع باعث کالری­ سوزی بیشتر برای کاهش وزن می‌شود.

مقاربت جنسی و سلامت قلب

بین سیستم قلبی‌ و چاقی ارتباط زیادی وجود دارد. در حقیقت افرادی که وزن آن‌ها روزبه‌روز بالاتر می ­رود؛ خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی مثل فشارخون بالا و سایر شرایط مشابه دارند. اما باید بدانید که رابطه جنسی منظم همه این خطرات را برطرف می ­کند. در زمان برقراری تماس جنسی به‌طور هم­زمان متابولیسم افزایش پیدا می‌کند. از این طریق رگ‌های خونی، خون موردنیاز خود را برای ادامه پمپاژ تامین کرده و با پیشگیری از گرفتگی عروق قلب سالم‌تر می‌مانند.

میزان کالری‌سوزی و کاهش وزن در رابطه جنسی

کارشناسان تخمین می‌زنند که هر ۳۰ دقیقه تماس جنسی باعث می‌شود که حدود ۸۵ تا ۱۵۰ کالری بسوزانید. اگر دفعات و مدت‌زمان این ارتباط افزایش داده ‌شود؛ این میزان بیشتر می ­شود و روند کاهش وزن سرعت بیشتری خواهد داشت.

میزان کالری ‌سوزی به این صورت است که برای کاهش یک پوند وزن بدن که تقریبا معادل نیم ‌کیلوگرم است؛ باید حدود ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. بنابراین اگر در هر بار تماس جنسی ۱۰۰ کالری مصرف کرده‌ باشید؛ با ۷۰ بار رابطه تقریبا یک کیلوگرم وزن از دست می‌دهید.

نتیجه‌گیری

رابطه جنسی یک تمرین ورزشی نیست؛ اما به ‌صورت مکمل به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اما نباید تصور کنید که مقاربت جنسی جایگزین ورزش‌های سنگین و زمان سپری‌شده در سالن ورزشی برای شما است. اگرچه این فعالیت کمک زیادی به سوخت‌و‌ساز بدن می­کند و روند چربی‌سوزی را سرعت می ­خشد.

همانطور که اشاره شد؛ رابطه جنسی علاوه ‌بر حفظ سلامتی و شادابی باعث آزاد ‌شدن اندورفین و سایر هورمون‌های مفید می‌شود که از ایجاد اشتهای کاذب و ناسالم جلوگیری می‌کند. آمیزش جنسی خطرات قلبی مرتبط با روند افزایش وزن را کاهش می‌دهد. همچنین در بهبود سطح تستوسترون مفید است. به طوری که به نوبه خود به شما در از کاهش وزن بیشتر نیز کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha