نتایج یک مطالعه بزرگ نشان می دهد سن، جنسیت مرد، چاقی و بیماری های زمینه ای از فاکتورهای پرخطر اصلی شدت بیماری کووید۱۹ یا مرگ ناشی از آن است.

سلامت نیوز:

ریسک مرگ برای افراد بالا ۵۰ سال، همچنین مرد بودن، چاقی، یا ابتلاء به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی در مبتلایان به کووید ۱۹ بیشتر است.

این مطالعه به عنوان بزرگ‌ترین مطالعه مشاهده‌ای در جهان، تصویر جامع و کاملی از مشخصات بیماران مبتلا به کووید ۱ ارائه می‌دهد.

این مطالعه شامل بالغ بر ۴۳ هزار بیمار بوده و همچنان هم در حال انجام است. این یافته‌ها به متخصصان سلامت در آگاهی از نحوه پیشروی بیماری کمک می‌کند.

مطالعات در این زمینه در کشور چین انجام شده است، اما مطالعات مربوط به خصوصیات و نتایج بیماران مبتلا به کووید ۱۹ حاد در اروپا کم است.

در این مطالعه، محققان بریتانیایی داده‌های مربوط به ۲۰،۱۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را که در ۲۰۸ بیمارستان در انگلستان، ولز و اسکاتلند بین ۶ فوریه تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ بستری شده بودند را بررسی کردند.

میانگین سنی بیماران در این مطالعه ۷۳ سال بود؛ عمدتاً مردان (۶۰ درصد) در بیمارستان بستری شده بودند.

علیرغم موضوع سن بالا، و بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، کبدی، کلیوی و ریوی، محققان دریافتند چاقی و جنسیت از فاکتورهای اصلی مرتبط با ضرورت بالا بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این بیماری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha