بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از روز شنبه جریانات خنک شمالی در کشور فعال می‌شوند.

هوا خنک می شود/هشدار وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در ۷ استان

سلامت نیوز: بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از روز شنبه جریانات خنک شمالی در کشور فعال می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز جمعه و فردا شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ شاهد بارش باران پراکنده در نیمه شمالی کشور خواهیم بود. بر این اساس، از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و تا اواسط هفته آینده این هوای خنک ماندگار خواهد بود.

همچنین این سازمان اعلام کرد در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست. همچنین طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور، سرعت وزش باد قابل ملاحظه بوده و در برخی نقاط به ویژه در مناطقی در جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی خلیج فارس و دریای عمان در وضعیت هشدار هستند و امروز خلیج فارس مواج است و تهران تا ۶ درجه خنک‌تر می‌شود.

هشدار وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در ۷ استان

همچنین سازمان هواشناسی کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه از فردا تا روز دوشنبه در ۷ استان کشور هشدار داد.

شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، نوار غربی اردبیل و ارتفاعات مازندران برای روز شنبه ۱۷ خرداد، ارتفاعات و شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برای یکشنبه ۱۸ خرداد و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برای دوشنبه ۱۹ خرداد شامل این هشدار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha