متخصصان نروژی تاكید كردند: كسانی كه حداقل یك ساعت در هفته ورزش می‌كنند كمتر دچار دردهای مزمن و آزاردهنده در ناحیه كمر، گردن و شانه‌ها می‌شوند

سلامت نیوز : متخصصان نروژی تاكید كردند: كسانی كه حداقل یك ساعت در هفته ورزش می‌كنند كمتر دچار دردهای مزمن و آزاردهنده در ناحیه كمر، گردن و شانه‌ها می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر پاول مورك كارشناس بهداشتی دانشگاه علوم نروژ، در این باره اظهار داشت: شواهد و مطالعات جدید پزشكی تایید می‌كند كه چاقی و عدم تحرك و فعالیت بدنی نقش مهمی در بروز دردهای مزمن در این نقاط بدن ایفا می‌كند.

دكتر مورك و دستیاران وی روی بیش از 30 هزار فرد بالغ بررسی كردند كه در مطالعه بزرگ سلامت در نروژ شركت كرده بودند. در آغاز این مطالعه شاخص توده بدنی شركت كنندگان و همچنین تعداد دفعات ورزش كردن در این افراد ثبت شد. پس طی 11 سال آینده كنترل این دو فاكتور در شركت‌كنندگان ادامه پیدا كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه از متخصصان پس از در نظر گرفتن سایر فاكتورها درشركت كنندگان شامل سن، شاخص توده بدنی، سیگار و انجام كارهای یدی به این نتیجه رسیدند كه پس از 11 سال در مردانی كه دو ساعت یا بیشتر در هفته ورزش كرده بودند احتمال ابتلا به كمردرد 25 درصد و احتمال گردن درد یا درد شانه20 درصد كاهش پیدا كرد. همچنین در زمانی كه كمتر از دو ساعت در هفته ورزش كرده بودند احتمال بروز كمردرد 8 درصد و درد گردن و شانه نیز 9 درصد كمتر شد. چاقی نیز بدون شك در تشدید بروز این دردها در هر دو جنسیت موثر است.

دكتر آدام گود از كارشناسان دانشگاه دوك در كارولینای شمالی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز تصریح كرد: دردهای مزمن گردن و كمر از چالش‌های مهم بهداشت عمومی هستند كه روی كیفیت زندگی افراد، بروز ناتوانی‌ها و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تاثیر قابل توجهی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha