كارشناسان آمریكایی در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه دست یافتند كه غوطه‌ور شدن در وان آب گرم باعث می‌شود كه فرد احساس تنها و منزوی بودن را از یاد ببرد.

سلامت نیوز : كارشناسان آمریكایی در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه دست یافتند كه غوطه‌ور شدن در وان آب گرم باعث می‌شود كه فرد احساس تنها و منزوی بودن را از یاد ببرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی كارشناسان دانشگاه «یل» در آمریكا و تحقیق بر روی 400 داوطلب 18 تا 65 ساله این موضوع مشخص شد كه افرادی كه قربانی نوعی بیماری روانی به نام تنهایی هستند هنگامی كه در وان آبگرم غوطه‌ور شده و یا دوش آبگرم می‌گیرند این احساس از آنان روی برمی‌گرداند.

براساس این تحقیق كارشناسی كه در مجله روانشناسی «حس» به چاپ رسیده است، این موضوع مشخص شد كه تجربه غوطه‌ور شدن در آبگرم به شدت بر استرس‌های روانی و به ویژه تنهایی افراد اثر مثبت برجای می‌گذارد.

در این آزمایش كه كارشناسان دانشگاه «یل» انجام دادند، داوطلبان در آب‌های سرد و گرم قرار گرفته و میزان استرس و تفكر آنان در مورد تنهایی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت محققان به این نتیجه دست یافتند كه آبگرم و دوش آب ولرم در روز می‌تواند احساس تنهایی و استرس ناشی از آن را از میان ببرد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش روزنامه دیلی‌میل عامل اصلی گرایش افراد به تنهایی و استرس ناشی از آن، موقعیت اجتماعی انان در جامعه است و آبگرم به نوعی شباهت ارتباطات اجتماعی افراد با جامعه‌ای كه آنان در آن زندگی‌ می‌كنند، تعبیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha