شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
سلامت نیوز : باتوجه به این که باید سال گذشته بحث هیئت امنایی شدن بیمارستان ها اجرا می شد؛ولی با گذشت چهار ماه از سال جدید هنوز هم این امر تحقق پیدا نکرده است.
دکتر سید حسن امامی رضوی،معاون درمان وزارت بهداشت درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:ازنقاط قوت کارهای وزارت بهداشت در سال گذشته،پیگیری و اهمیت دادن به دو موضوع اورژانس های بیمارستانی و استقرار حاکمیت بالینی است.

وی درخصوص اورژانس های بیمارستانی گفت:تعیین یک مسئول مشخص در اورژانس از جمله مسایل اساسی بود تا افراد به محض مراجعه به اورژانس،مورد پذیرش قرار گرفته و خدمات لازم را دریافت کنند تا از این طریق،افراد نیازمند به بررسی های بیشتر،زمان زیادی را دراین بخش سپری نکنند و به بخش مربوطه مراجعه کنند.

امامی رضوی،درباره استقرار حاکمیت بالینی اظهارداشت:آموزش حاکمیت بالینی درکل کشور برای پرسنل درمانی انجام شده است،امسال نیز درصدد استقرار این امر درکل بیمارستان های کشور هستیم.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه درخصوص نقاط ضعف وزارت بهداشت درسال گذشته تصریح کرد:باید درسال 89 موضوع هیئت امنایی شدن بیمارستان ها اجرایی می شد که تاکنون این امر صورت نگرفته است،‌چراکه اعتبارات لازم ازطرف سازمان های بیمه گر و دولت انجام نشده است که امیدواریم بتوانیم این موضوع را امسال عملی کنیم.
همچنین؛بحث پزشک خانواده به کندی در کشور پیش می رود که باید مراحل اجرایی آن سرعت گیرد تا به تمام کشور تسری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha