یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 296200

چای سبز به عنوان یک نوشیدنی گیاهی از خواص دارویی فراوانی برخوردار است.

خواص شگفت انگیز چای سبز را بشناسید

سلامت نیوز: چای سبز به عنوان یک نوشیدنی گیاهی از خواص دارویی فراوانی برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،  چای سبز یکی از پرخاصیت‌ترین نوع در میان انواع چای‌ها است که بیشتر در کشورهای شرق آسیا مصرف می‌شود،‌ گیاه چای سبز بیشتر برای لاغری استفاده می‌شود اما این گیاه خواص بیشتری نیز دارد که در ادامه این مطلب به این خواص اشاره می‌کنیم:

چای سبز و کاهش خطر سکته مغزی:

با توجه به مطالعه‌ای نوشیدن چای سبز یا قهوه به طور منظم، با کاهش خطر سکته مغزی همراه است. تغییر شیوه زندگی برای کمک به کاهش خطر سکته مغزی با افزودن روزانه چای سبز به رژیم غذایی شما است.

 چای سبز برای درمان دیابت نوع ۲:

مطالعات مربوط به رابطه بین چای سبز و دیابت مغایر بوده است. برخی از آنها کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را برای افرادی که چای سبز مصرف کرده‌اند نسبت به افرادی که چای مصرف نکرده‌اند نشان داده‌اند ، در حالی که مطالعات دیگر هیچ ارتباطی بین مصرف چای و دیابت مشاهده نکرده‌اند.

 چای سبز و کاهش وزن :

چای سبز ممکن است باعث کاهش وزن ناچیز و غیر قابل توجه در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی شود. پلی فنولهای چای سبز فعالیت آمیلاز بزاق(آنزیم تجزیه كننده قندها) را مهار می كند. جالب است بدانید كه چای بدون داشتن عوارض خطرناك داروهای كاهنده وزن می‌تواند موجب كاهش وزن، اندازه دور كمر و تری گلیسرید خون مبتلایان به چاقی شود.

 چای سبز و افزایش حافظه

تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که چای سبز می تواند عملکردهای شناختی مغز ما ، به ویژه حافظه را تقویت کند. این تیم تحقیقاتی گفتند که یافته های آنها حاکی از آن است که چای سبز در درمان اختلالات شناختی مرتبط با اختلالات عصبی روانی مانند زوال عقل می تواند امیدوار کننده باشد .

عوارض و خطرات جانبی چای سبز:

عوارض جانبی یا موارد منع مصرف نوشیدن چای سبز برای بزرگسالان بسیار ناچیز است. با این حال ، خطرات یا عوارض زیر باید روشن شود:

حساسیت به کافئین: کسانی که حساسیت شدید به کافئین دارند می توانند بی خوابی ، اضطراب ، تحریک پذیری ، حالت تهوع یا معده درد را تجربه کنند .

رقیق کننده های خون: افرادی که از رقیق کننده خون (داروهای ضد انعقاد پذیر) مانند کوادامین / وارفارین استفاده می کنند به دلیل داشتن ویتامین K ، باید چای سبز را با احتیاط مصرف کنند.  همچنین از پرهیز از چای سبز و آسپرین خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha