دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

روان شناس آرام سازی ذهن، یادآوری خاطرات خوشایند در هنگام بروز استرس، دور شدن از محیط و افرادی که عامل بروز استرس هستند و شناسایی عوامل ایجاد کننده آن را 4 تکنیک طلایی برای مقابله با استرس برشمرد.

4 روش طلایی مقابله با «استرس»

سلامت نیوز:روان شناس آرام سازی ذهن، یادآوری خاطرات خوشایند در هنگام بروز استرس، دور شدن از محیط و افرادی که عامل بروز استرس هستند و شناسایی عوامل ایجاد کننده آن را 4 تکنیک طلایی برای مقابله با استرس برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مصطفی تبریزی روان شناس درباره «تکنیک‌های مقابله با استرس» گفت: وقتی فشار روانی به ما وارد می‌شود آن را استرس می‌گوییم. بسیاری از اوقات اضطراب باعث استرس می‌شود.


وی ادامه داد: استرس عوامل مختلفی دارد. اولین کار در مقابله با استرس این است که باید دلیل روان شناختی آن را پیدا کنیم؛ یعنی برای نمونه اگر شما فردی کمال گرا هستید، وقتی کارتان به صورت کامل انجام نمی‌شود،دچار استرس می‌شوید.


این روان‌شناس خاطرنشان کرد: در این شرایط باید شما کمال گرایی را درست کنید؛ بنابراین باید عوامل روان‌شناسی موجد استرس را پیدا کنیم و آنها را درمان کنیم که این یک کار زیربنایی است.


تبریزی بیان داشت: می‌توانیم به محض اینکه دچار استرس شدیم یک یا دو دقیقه افکارمان را به خاطرات خوشایند خود ببریم و در این فاصله ترشحات هورمون‌های بدن تغییر کرده و فشار روانی کم می‌شود.


وی ریلکس کردن و آرام سازی ذهن را سومین تکنیک کاهش استرس برشمرد و گفت: در این حالت باید تمام ذهن و بدن خود را رها ساخته و به اصطلاح تعطیل کنیم و در یک حالت خلسه و بی ذهنی و فکری بسر ببریم.


این روان شناس چهارمین تکنیک مقابله با استرس را دور شدن از محیط استرس زا عنوان کرد و افزود: برای نمونه اگر در ترافیک دچار استرس شدید به نقطه خلوتی بروید یا اگر فردی باعث ایجاد استرس در شما می‌شود از آن فرد و محیط جدا شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha