معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به پرونده مفقود شدن سها رضانژاد، گردشگر تهرانی گفت: از ابتدای سال گذشته مجوز ۱۷۵ تور و آژانس گردشگری به دلیل تخلف لغو شده است.

جزئیاتی از ماجرای گم شدن دختر کوهنورد در کردکوی

سلامت نیوز:  معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به پرونده مفقود شدن سها رضانژاد، گردشگر تهرانی گفت: از ابتدای سال گذشته مجوز ۱۷۵ تور و آژانس گردشگری به دلیل تخلف لغو شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اسماعیل برات معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور درباره سرانجام پرونده «سها رضانژاد» گردشگر تهرانی که ۲۰ تیر امسال در ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی مفقود شده و تا کنون تلاش‌ها جهت یافتن آن بی‌نتیجه مانده است، اظهار داشت: سها رضانژاد از طریق آژانس خدمات مسافرتی «آمرا سیر» به ارتفاعات کردکوی سفر کرده بود و به غیر از رضانژاد ۲۶ مسافر با خرید تور از پایانه آرژانتین به مقصد گلستان حرکت کرده بودند.

وی افزود: منطقه جهان‌نما در کردکوی گلستان منطقه تفریحی برای آفرود و گردشگری است که به تصمیم شهرستان کردکوی و ستاد مقابله با کرونا گلستان به دلیل شیوع کرونا هیچ تور و فردی نباید وارد این منطقه می‌شد فرمانداری محل هم این موضوع را اعلام کرده بود.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور ادامه داد: ولی متأسفانه علیرغم اعلام فرمانداری تور مربوطه از مسیر دیگر غیر از مسیر اصلی به ارتفاعات کردکوی رفته و در آنجا اسکان یافته‌اند که سها رضانژاد یک روز پس از اسکان و هنگام صبح به گفته همسفران خود برای مسواک زدن از چادر خارج شده که پس از آن به تور بازنگشته است.

برات گفت:  آژانس مسافرتی که سها رضانژاد از طریق آن تور گرفته بود تخلف انجام داده و این مسأله در کمیسیون رسیدگی به تخلفات تورها مورد بررسی قرار گرفته است همچنین تور لیدر قصور داشته و به همین علت مجوز آن نیز لغو شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون دستگیری به دلیل تخلف آژانس و تورگردشگری مربوطه داشته‌ایم یا خیر،‌گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری فقط در حوزه لغو مجوز تور می‌تواند اقدام کند و دستگیری در حیطه کار مراجع قضایی و انتظامی است.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تصریح کرد: آژانس مربوطه چندین تخلف داشته یکی اینکه با مسافران قرارداد نبسته و دیگر اینکه اجازه اسکان در محل کردکوی وجود نداشته است ولی متأسفانه این اقدام صورت گرفته بر همین اساس مجوز آژانس به مدت سه ماه تعلیق شده و مجوز تور لیدر نیز کامل لغو شده است.

برات اعلام کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت تور راه‌حل مناسبی جهت برون‌رفت از مشکلات این چنینی و  کاهش تخلفات تورها است که از طریق آن نیروی انتظامی هم به سامانه ثبت تور دسترسی دارد و می‌تواند تورها را رصد و امنیتشان را بررسی کند.

وی گفت: این سامانه در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و به صورت دقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نتایج مؤثر در کاهش تخلفات تورها دارد.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور اعلام کرد:‌در سال ۹۸ مجوز ۱۵۰ تور و آژانس گردشگری لغو شد که ۵۶ مورد آن مربوط به تهران بوده  است.همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز ۲۵ مجوز آژانس و تور گردشگری به دلیل تخلف لغو شده که از این تعداد نیز ۱۱ مورد مربوط به تهران است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha