کرونا روز گذشته یکبار دیگر رکوردی غمبار و ترسناک را در ایران از خود به جای گذاشت. در 24‌ساعت ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه 235‌هموطن که مبتلا به کرونا شده و در شرایط حاد بیماری قرار داشتند، جان خود را از دست دادند و تعدادی از خانواده‌ها و اقوام را داغدار کردند.

بی عملی دولت در موج دوم کرونا

سلامت نیوز:کرونا روز گذشته یکبار دیگر رکوردی غمبار و ترسناک را در ایران از خود به جای گذاشت. در 24‌ساعت ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه 235‌هموطن که مبتلا به کرونا شده و در شرایط حاد بیماری قرار داشتند، جان خود را از دست دادند و تعدادی از خانواده‌ها و اقوام را داغدار کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نیوز به نقل از روزنامه صبح نو، این در حالی است که در شرایط فعلی محدودیت‌های جزیی برقرار است و مسوولان دولتی اقدام جدی‌تری برای تعطیلی برنداشته‌اند. نکته جالب اینجاست که حتی وضعیت تهران نیز قرمز شده است اما طرح ترافیک همچنان اجرا می‌شود و مردم مجبورند با کمترین فاصله اجتماعی در فضای بسته مترو و اتوبوس با یکدیگر ارتباط داشته باشند.ویروس منحوس کرونا در 6‌ماه گذشته که به کشور ما رسیده است تا امروز 16‌هزار و 147‌قربانی گرفته است.

بر‌اساس آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت این بیماری در فاصله ظهر روز دوشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه یکبار دیگر رکوردی جدید زد و جان 235‌هموطن را گرفت. به عبارت دیگر در هر ساعت 9.7‌نفر تلفات این بیماری در کشور بوده است. خانم سیماسادات لاری با بیان اینکه در همین مدت 2667‌بیمار جدید نیز در کشور شناسایی شدند، از بستری شدن 1687نفر از این تعداد خبر داد.

وی همچنین گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶هزار و ۲۷۳‌نفر رسید. از سوی دیگر خوشبختانه تا‌کنون ۲۵۷‌هزار و ۱۹‌نفر از بیماران، بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. نکته نگران‌کننده دیگر این است که ۳۹۰۲‌نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


درگیری 26‌استان با کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت به افزایش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: سه استان به استان‌های قرمز اضافه شده و هم‌اکنون 15‌استان کشور در وضعیت قرمز و 11‌استان در وضعیت هشدار قرار دارند. به گفته لاری، استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان‌رضوی، کرمان، خراسان‌شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان‌غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند. وی در تشریح وضعیت استان تهران نیز گفت:

استان تهران به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و پرترددترین استان برای نخستین‌بار بعد از خیز اول شیوع کرونا در کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته که امیدواریم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان جدی‌تر گرفته شود. وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران موج پیک بیماری در اسفند سال گذشته نزدیک شده است، ابراز داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان رو به افزایش بوده و نگران‌کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 16‌میلیون مورد ابتلا به کرونا در دنیا گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 650‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ضمن اینکه همه‌گیری کرونا در جهان در حال شتاب است؛ به‌طوری که در 6هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا دو برابر شده است.لاری با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین عامل برای جلوگیری از شیوع و ابتلا کرونا عزم و اراده افراد در تصمیم‌گیری برای حفظ سلامت خود و همنوعان در برابر بیماری است، تصریح کرد:

اگر کشوری عمل مؤثرتری در کنترل بیماری کرونا داشته است، مرهون همکاری مردم آن کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ در نتیجه از مردم خواهش می‌کنیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به صورت جدی و برای همه سنین حافظ سلامتی خود باشند.


200‌بیمارستان بیماران کرونایی می‌پذیرند

معاون درمان وزارت بهداشت هم دیروز در حاشیه جلسه کمیته مشورتی مبارزه با بیماری کرونا به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل افزایش فوتی‌های کرونا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است. آقای قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه کرونا اقتصاد برخی کشورها را متلاشی کرده و گردشگری سلامت در درنیا دستخوش تغییرات جدی شده است، افزود:اقتصاد کشور، راه و ترابری و حوزه‌های علوم و خدمات باید از کرونا درس بگیرند و در نحوه خدمات و فعالیت خود بازنگری کنند.

جان‌بابایی درباره جداسازی بیماران کرونا از غیر کرونا گفت: بیمارستان کرونایی و غیر کرونایی صفر تا صد ندارد، در هر شهرستانی برخی بیمارستان‌ها فقط بیمار کرونا می‌گیرند، ما به سایر بیمارستان‌ها اعلام کردیم که حتماً بخش کرونایی داشته باشند در مجموع همه بیمارستان‌های مکلف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و در هر استان دو تا سه بیمارستان به این بیماران خدمت ارائه می‌دهد. وی در ادامه تاکید کرد:

در حال حاضر نزدیک به حدود 200بیمارستان خدمات کرونا را به صورت خاص ارائه می‌دهند. ضمن اینکه در همین مدت بالغ بر 1500‌تخت ویژه کرونا اضافه کردیم و برخی بیمارستان‌های ما آی‌سی‌یو استاندارد راه‌اندازی کردند، در مرحله اول از شرکت‌های داخلی 2000‌دستگاه ونتیلالتور از دو شرکت داخلی پیش خرید شده و یک شرکت دیگر نیز در آینده دستگاه کمک تنفسی تولید خواهد کرد. وی تصریح کرد:

اگر بیماری پیشرفت کند میزان اثرگذاری درمان به اندازه روزهای اول نیست، کرونا مرگ ناگهانی ایجاد نمی‌کند و افراد پس از ابتلا و بروز علائمی مانند احساس خستگی با کاهش اکسیژن خون مواجه می‌شود و این فرد که علائم تنگی نفس دارد باید زود به بیمارستان مراجعه کند.جان‌بابایی گفت:

در کشور ما حتی بیماران خارجی از جمله افغانستانی‌ها در بیمارستان‌ها پذیرش و بستری می‌شوند، تعداد افاغنه در استان‌های قم، سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان‌رضوی زیاد است و نمی‌توانید یک مورد را پیدا کنید که این عزیزان در صورت ابتلا به بیماری خدمات دریافت نکرده باشند، ما به مسوولان کشور افغانستان آموزش‌های پزشکی و خدمات ارائه دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha