رژیم ترک گوشت قرمز فواید بسیاری برای بدن و محیط اطراف دارند. از حفظ محیط زیست گرفته تا سلامت بدن و افزایش کیفیت زندگی.

اگر گوشت قرمز نخوریم، این ۱۰ اتفاق برایمان می‌افتد

سلامت نیوز: رژیم ترک گوشت قرمز فواید بسیاری برای بدن و محیط اطراف دارند. از حفظ محیط زیست گرفته تا سلامت بدن و افزایش کیفیت زندگی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، گیاه‌خواران و وگان‌ها، گوشت در سبد غذایی خود ندارند. بدیهی است این دسته رژیم‌های غذایی برای همه مناسب نیست و فواید و مضراتی نیز دارد.  فرقی نمی‌کند شما برای محافظت از محیط زیست و حیوانات، گوشت قرمز را ترک کردید یا برای سلامت بدن خود گوشت قرمز را از سبد غذایی خارج کردید، مواردی که در ادامه می‌خوانید اتفاقاتی هستند که در بدن شما با نخوردن گوشت قرمز میافتند.

۱. کاهش وزن

گوشت قرمز تشکیل شده از پروتئین و چربی است که یکی از مواد غذایی پر کالری نیز به شمار می‌رود. اگر در گذشته عادت به مصرف مقدار زیاد گوشت قرمز داشتید با ترک آن، شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

۲. اسیدیته کمتر

بدن سالم نیازمند سطح معتدلی از اسید و باز (pH) در خون است. به عقیده دانشمندان بسیاری از غذاهای ما اسیدی هستند که گوشت قرمز از جمله مهم‌ترین این غذاهاست و سهم بزرگی برای برهم زدن سطح متعادل بدن ما دارد. با ترک گوشت قرمز می‌توانید تعادل از دست رفته را به بدن خود بازگردانید.

۳. نَفخ کمتر

نفخ یا باد کردن شکم یکی از مشکلاتی است که با ترک گوشت قزمر حل می‌شود. رفع نفخ در بدن ما منجر به احساس سبکی بیشتر می‌شود و ما دردهای شکمی و روده‌ای کمتری خواهیم داشت.

۴. شفافیت پوست

داشتن پوستی شفاف به استفاده از کرم‌های گوناگون ربطی ندارد؛ بلکه از درون بدن این اتفاق میافتد. در این مدت برای پاکسازی بیشتر، میوه و سبزیجات بخورید تا رادیکال‌های آزاد بدن از بین بروند.

۵. کاهش کلسترول خون

ترک گوشت قرمز به معنای چربی کمتر در بدن است که موجب می‌شود کلسترول (چربی بد خون) به شدت کاهش یابد. کلسترول بالای خون موجب مشکلات قلبی و عروقی بسیاری در بدن می‌شود.

۶. کاهش احتمال سرطان

کاهش ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ و کوچک یکی دیگر از فواید نخوردن گوشت قرمز است. به خصوص اگر در خانواده خود سابقه‌س چنان بیماری‌هایی را دارید.

۷. کاهش احتمال بیماری‌های جدی

با ترک گوشت قرمز ما درصد بروز بسیاری از بیماری‌هایی که به علت اسید اوریک و کلسترول خون یا چاقی، به وجود می‌آیند را کاهش می‌دهیم.

۸. داشتن انرژی بالاتر

کلسترول بالای خون ما را کسل و خسته می‌کند. گاهی هم بیشتر اوقات احساس سنگینی می‌کنیم. با حذف گوشت قرمز از لیست غذایمان انرژی ما بهتر به حالت اکتیو در می‌آیند و متابولیسم بدن بالا می‌رود.

۹. کمک به حفظ محیط زیست

اگر ما روزانه ۱۰۰ گرم گوشت مصرف کنیم در سال می‌شود حدود 40 کیلو که تقریبا معادل یک گوسفند متوسط است. این نرخ مصرف، جدایی از مصرف گوشت سفید و گوشت گوساله است. اگر ما بتوانیم کنترلی بر روی مصرف خود از گوشت حیوانی داشته باشیم می‌توانیم به حیات موجودات دیگر و روند چرخه طبیعی محیط زیست کمک کنیم.

۱۰. استفاده از جایگزین

بهتر است وقتی از خوردن گوشت قرمز امنتاع می‌کنید، از قرص‌های ویتامین گروه ب و آهن غافل نشوید. توجه کنید که ممکن است شما وقتی از گوشت قرمز هم استفاده می‌کنید باز به این مکمل‌ها نیاز پیدا کنید.

منبع: د هلثی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha