رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید کرد و گفت: شیردهی به نوزاد احتمال بروز سرطان پستان را به شدت کاهش می‌دهد.

شیردهی به نوزاد احتمال بروز سرطان پستان را کاهش می دهد

سلامت نیوز:رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید کرد و گفت: شیردهی به نوزاد احتمال بروز سرطان پستان را به شدت کاهش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علیرضا بحرالعلوم، به مزیت‌های فراوان شیر مادر اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از مادران به دلایل غیر علمی، از شیر دادن به نوزاد خود طفره می‌روند.


وی با تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر، تصریح کرد: با توجه به مواد مغذی که در شیر مادر وجود دارد، توصیه می‌شود نوزاد حداقل تا دو سال شیر مادر بخورد.
رئیس گروه سلامت و نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: شیر مادر تمامی نیازهای تغذیه‌ای یک نوزاد را دارا است و از همین رو، اگر نوزاد به طور کامل از شیر مادر تغذیه کند، تا ۶ ماهگی نیاز به غذای کمکی ندارد.


بحرالعلوم افزود: یکی از مهم‌ترین خواص شیر مادر، قوی شدن بدن نوزاد در مقابل انواع عفونت‌ها و امراض است.
وی تاکید کرد: مادران نباید به هر بهانه‌ای، از شیر دادن نوزاد خود طفره بروند. حتی اگر دچار عفونت در نوک پستان هستند، می‌توانند شیر خود را پس از دوشیدن، به نوزاد بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha