سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 298202

این روزها از ما خواسته می‌شود تا حد امکان از سفر و جابه جایی خودداری کنیم اما به هرصورت گاهی ناگزیر از بعضی جابه جایی‌ها هستیم. به همین دلیل رعایت بعضی نکات به ما کمک می‌کند سفر هوایی ایمن‌تری از لحاظ کرونا داشته باشیم.

چگونه در سفر هوایی کرونا نگیریم؟

سلامت نیوز:این روزها از ما خواسته می‌شود تا حد امکان از سفر و جابه جایی خودداری کنیم اما به هرصورت گاهی ناگزیر از بعضی جابه جایی‌ها هستیم. به همین دلیل رعایت بعضی نکات به ما کمک می‌کند سفر هوایی ایمن‌تری از لحاظ کرونا داشته باشیم.

چگونه در فرودگاه ایمنی خود را حفظ کنیم؟ 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در خود فرودگاه ماسک زدن و حفظ فاصله‌ اجتماعی دو نکته مهم است . سینی‌هایی که ماموران امنیتی فرودگاه اشیای مسافران را درون آن می‌ریزند نیزممکن است  جولانگاه باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد  زیرا هر روز از زیر دست افراد مختلفی رد می‌شود.

وقتی که از درگاه بازرسی عبور کردیم و لوازمان را از درون این سینی‌ها برداشتیم، باید هرچه سریع‌تر دست‌هایمان را بشوییم یا ضدعفونی کنیم و تا موقعی که آن کار را نکرده‌ایم، به هیچ وجه دستمان را به صورت‌مان نزنیم.  برای پرداخت‌ها در صورت امکان از کارت‌های غیرلمسی استفاده کنید.

 آیا هواپیما به علت گردش هوای درون آن از سایر وسایل نقلیه خطرناک‌تر است؟

  هواپیما‌های نوین دارای سامانه تصفیه هوای بسیار پیشرفته‌ای هستند و همین باعث می‌شود که انتقال ویروس از طریق هوایی که داخل هواپیما تنفس می‌کنیم، بسیار کم شود. به‌نظر می‌رسد احتمال بیمار شدن مسافران هواپیما به اندازه احتمال مریض شدن افراد در سایر فضا‌های بسته است.

 چگونه در هواپیما ایمنی خود را حفظ کنیم؟

تا حد امکان از روی صندلی‌ خود بلند نشوید.به راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی خدمه به طور کامل توجه و آن‌ها را رعایت کنید.   اگر بیمار هستید یا فرد بیمار همراهتان دارید به خدمه هواپیما اطلاع دهید.در پرواز‌های کوتاه اگر قبل از پرواز به دستشویی رفته باشیم، دیگر به دستشویی درون هواپیما نیازی نخواهیم داشت که به معنای جابه‌جایی کمتر در داخل هواپیما و کاهش یافتن احتمال تماس با ناقلان کروناست.

 چگونه در فرودگاه کمتر معطل شویم؟ 

 اغلب مسافران گمان می‌کنند خود هواپیما آشیانه میکروب‌هاست اما خطرات فرودگاه خیلی بیشتر است زیرا مسافران زیادی از شهرهای مختلف در آن تجمع می‌کنند. در صورت امکان می‌توانید از قبل بار‌ها را تحویل دهید و فقط با بار دستی به فرودگاه بروید.

 چگونه خودمان را به فرودگاه برسانیم؟

استفاده ازوسایل  حمل‌ونقل عمومی خطر بیشتری دارد زیرا با افراد جدیدی سروکار داریم و با سطوحی تماس پیدا می‌کنیم که پیشتر دیگران لمس کرده‌اند؛ بنابراین اگر با خودروی شخصی یا کرایه‌ای به فرودگاه برویم، خطر سروکار پیدا کردن با ویروس کرونا کمتر است.   داخل تاکسی حتما ماسک بزنیم و شیشه‌ها را پایین بدهیم تا هوا جریان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha