با توجه به فرصت کمی که اغلب کارمندان برای صرف صبحانه دارند- بگذریم از آنهایی که در محل کار به شکل دورهمی صبحانه می‌خورند که کار بسیار خوبی هم هست- وعده ناهار، مهم‌ترین وعده غذایی است. بنابراین این مهم‌ترین وعده باید ویژگی‌های خودش را داشته باشد.

ناهار کاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

سلامت نیوز: با توجه به فرصت کمی که اغلب کارمندان برای  صرف صبحانه دارند- بگذریم از آنهایی که در محل کار به شکل دورهمی صبحانه می‌خورند که کار بسیار خوبی هم هست- وعده ناهار، مهم‌ترین وعده غذایی است. بنابراین این مهم‌ترین وعده باید ویژگی‌های خودش را داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ببینیم ویژگی ناهار کامل کاری و آداب مناسب ناهار خوردن در محل کار چیست.


1- سالم باشد: اولین نکته، سلامت غذاست. بخشی از این سلامت مربوط به مواد اولیه تهیه آن و بخش دیگر مربوط به نحوه آماده‌سازی، نگهداری و مصرف آن است. ابتدا درباره نکته دوم صحبت کنیم. برای سالم بودن غذا، آن را در منزل تهیه کنید و سر کار بیاورید. به محض رسیدن به محل کار، غذا را داخل یخچال یا مکان خنکی قرار دهید. بهتر است قابلمه یا ظرف ویژه غذا، داخل پلاستیک مخصوص باشد و برای گرم کردن آن را از محافظ بیرون بیاورید. از گرم کردن غذا در قابلمه یا ماهیتابه‌ای که از سلامت و تمیزی آن مطمئن نیستید، پرهیز کنید.


2- گرم کنید: حتما پیش از خوردن غذا آن را گرم کنید. به دو دلیل؛ اول اینکه گرم شدن غذا به دلیل بو و عطری که دارد، شما را به خوردن غذا تشویق می‌کند. دوم اینکه هر نوع آلودگی احتمالی، با گرم کردن از بین می‌رود.


3- از پشت میز بلند شوید: حتی اگر جایی به عنوان ناهارخوری ندارید، اما برای خوردن غذا، حتما از پشت میز بلند شوید و جای دیگری غذا بخورید. این تغییر مکان در هنگام خوردن غذا باعث جدا شدن شما از افکار مرتبط به کار شده و باعث می‌شود با اشتها و به دور از هر فکری غذا بخورید.


4- با هم باشید: اگر امکان دارد، بهتر است زمان خوردن غذا، همراه همکاران این کار را انجام دهید. همان نیم ساعت، باعث انرژی گرفتن دوباره همه شما خواهد شد. سعی کنید هنگام غذا خوردن درباره هر موضوعی غیر از مسائل کاری یا مسائل استرس‌زای روزمره صحبت کنید.


5- سبک و مغذی: غذایی که محل کار می‌برید باید در عین مغذی بودن، سبک باشد. برای مثال از خوردن برنج‌، غذاهای پرحجم مانند آش و... پرهیز کنید. بهترین غذاها، خوراک‌ها همراه با سبزیجات بخارپز و یا خورشت‌ها با برنج اندک یا نان است.


6- مخلفات را فراموش نکنید: همراه غذا حتما ماست، سبزی یا سالاد بخورید. این مخلفات هم به خوردن غذای کمتر کمک کرده و هم اینکه بخشی از نیازهای مهم شما را تامین می‌کنند.


7- آرام باشید: به ‌هیچ وجه از زمان خوردن ناهار کم نکنید تا به کارهای دیگر برسید. زمان ناهار فرصتی برای بازیابی قوای جسمی و روانی برای ادامه کار با تمرکز بیشتر و بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha