میزان فعالیت بدنی در دوران نوجوانی برای ارزیابی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد. فعالیت بدنی در دوران نوجوانی می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد، و اگر شما تمرینات بدنی متوسط ​​و روزانه را تا بزرگسالی ادامه دهید، نتایج به ویژه چشمگیر است.

ورزش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: میزان فعالیت بدنی در دوران نوجوانی برای ارزیابی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد. فعالیت بدنی در دوران نوجوانی می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد، و اگر شما تمرینات بدنی متوسط ​​و روزانه را تا بزرگسالی ادامه دهید، نتایج به ویژه چشمگیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان در این تحقیق با بررسی اثرات طولانی مدت فعالیت بدنی، تغذیه و هورمون ها از دیگر عوامل سلامتی، داده های مربوط به ۲۸۲۵۰ زن ۲۵ تا ۴۲ ساله را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند خطر سرطان روده بزرگ در افرادی که از ۱۲ تا ۲۲ سالگی حداقل یک ساعت فعالیت بدنی در روز داشتند، در مقایسه با افرادی که میزان فعالیت کمتری داشتند، ۷ درصد کمتر است. فعالیت بدنی که در بزرگسالی انجام شود ۹٪ خطر را کاهش می دهد.

اما برای کسانی که از زمان نوجوانی شروع به فعالیت می کنند بیشترین سود سلامتی وجود دارد در آنها خطر سرطان ۲۴٪ کاهش می یابد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نتیجه گیری در اینجا این است که با توجه به افزایش سن، یک فعالیت تجمعی از فعالیت بدنی وجود دارد شروع فعالیت بدنی در هر سنی به دلایل متعددی از جمله سلامتی روده بزرگ مفید است و هرچه مدت بیشتری این فعالیت حفظ شود، وضعیت بهتر خواهد بود.

فعالیت بدنی با چندین مکانیسم بیولوژیکی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. کنترل وزن به احتمال زیاد مهمترین دلیل است، زیرا بر مقاومت به انسولین و التهاب که در پیشرفت سرطان نقش دارند تأثیر می گذارد.

فعالیت متوسط ​​تا شدید با خطرات پایین تر سرطان روده و همچنین خطر کمتری برای سرطان های سینه و آندومتر مرتبط است.

هرچه فعالیت بیشتری داشته باشید، به خصوص اگر هر روز این کار را انجام دهید و در سطوح بالاتر، تأثیر بیشتری بر پیشگیری از سرطان خواهد داشت.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha