یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
سلامت نیوز : معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینكه دیگر شیر یارانه‌ای و نیمه یارانه ای نداریم گفت: قیمت شیر برای استان تهران با توافق اتحادیه دامداران و كارخانه‌داران از امروز 600 تومان تعیین شده است.

نعمت‌الله تركی در گفت و گو با فارس افزود: قبلا قیمت شیری كه به كارخانه داران تحویل می شد 450 تومان بود ولی اكنون قیمتی كه كارخانه داران بر اساس قیمت تمام شده برآورد كرده بودند 640 تومان عنوان شده است.
وی اظهار داشت: البته ما اجازه نداریم كه به یكباره این مبلغ 640 تومان را لحاظ كنیم در نتیجه توافق شد كه قیمت تولید شیر 520 تومان باشد و شیری كه در بازار عرضه می‌شود با وزن 900 گرم به قیمت 600 تومان باشد.

*باید فرآیند تولید شیر رو به پایین باشد

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در پاسخ به این سوال كه گفته می‌شود كارخانه‌داران فعلا با این 600 تومان موافقت كرده‌اند و اعلام كرده‌اند كه در ماه‌های آتی باز هم قیمت شیر افزایش یابد و آیا این 600 تومان تا پایان سال قطعی است اظهار داشت: قیمت شیر به نهاده‌هایی كه دامدار مصرف می‌كند بستگی دارد ما نباید به افزایش قیمت شیر فكر كنیم بلكه باید فرآیند بر عكس باشد و به سمت كاهش قیمت برویم.
وی تاكید كرد: رویكرد ما این است كه از بخش تولید و تولید كننده در بحث كاهش هزینه تولید حمایت كنیم اگر این اتفاق افتاد قیمت شیر هم رو به كاهش خواهد گذاشت.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا دیگر شیر نیمه یارانه‌ای نداریم گفت: اصلا به هیچ وجه شیر نیمه‌یارانه‌ای یا یارانه‌ای نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha