چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

مرکز آمار: روند نزولی باروری در کشورمرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد ولادت های ثبت شده در سال ١٣٩٨ درحالی به یک میلیون و ١٩٦ هزار و ١٣٥ ولادت کاهش یافت که این آمار کمترین میزان ولادت در ۸ سال گذشته است.

مرکز آمار: روند نزولی باروری در کشور

سلامت نیوز: مرکز آمار: روند نزولی باروری در کشورمرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد ولادت های ثبت شده در سال ١٣٩٨ درحالی به یک میلیون و ١٩٦ هزار و ١٣٥ ولادت کاهش یافت که این آمار کمترین میزان ولادت در ۸ سال گذشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز آمار ایران، الگوی سنی باروری نشان دهنده کاهش میزان باروری کل در همه سنین از جمله گروه‌های سنی ٢٠-٢٤ و ٢٥-٢٩ و ٣٠-٣٤ ساله در سال ١٣٩٨ است. این تغییر بیانگر کاهش باروری به ویژه در میان گروه سنی جوان است که به نوبه خود سهم بسزایی در کاهش میزان باروری کشور داشته است.

میزان باروری کل ایران در سال‌های ١٣٩٠ تا ١٣٩٨ افت و خیزهایی را تجربه نموده است. این شاخص در نیمه اول دهه ١٣٩٠ با شیب ملایمی رو به افزایش گذاشته به گونه‌ای که از ١.٧٥ فرزند در سال ١٣٩٠ به حدود ٢.٠٧ فرزند در سال ١٣٩٦ رسیده است. سپس این شاخص رو به کاهش گذاشته و در سال ١٣٩٨ به میزان ١.٨ فرزند کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های سازمان ثبت احوال کشور تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال ١٣٩٠ برابر یک میلیون و ٣٨٢ هزار و ١١٨ تولد بوده که در سال ١٣٩٥ به یک میلیون و ٥٢٨ هزار و ٥٣ تولد افزایش یافته است اما تعداد ولادت در کل کشور از سال ١٣٩٥ تا ١٣٩٨ روند کاهشی داشته و در سال ١٣٩٨ تعداد موالید به یک میلیون و ١٩٦ هزار و ١٣٥ ولادت کاهش یافته است.

الگوی سنی باروری نشان دهنده کاهش میزان باروری کل در همه سنین از جمله گروه‌های سنی ٢٠-٢٤ و ٢٥-٢٩ و ٣٠-٣٤ ساله در سال ١٣٩٨ است. این تغییر بیانگر کاهش باروری به ویژه در میان گروه سنی جوان است که به نوبه خود سهم بسزایی در کاهش میزان باروری کشور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha