شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 303385

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده بیش از اندازه مواد افزودنی و به کار بردن درصد بالایی از آفت‌کش‌ها در میوه‌ها عامل آسیب‌های جدی به سلامت است.

چرا نباید میوه‌ها را با پوست خورد؟

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: استفاده بیش از اندازه مواد افزودنی و به کار بردن درصد بالایی از آفت‌کش‌ها در میوه‌ها عامل آسیب‌های جدی به سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تا به الان همه ما شنیده ایم که پوست میوه‌ها می‌توانند فواید زیادی برای بدن افراد داشته باشند اما این در حالی است که استفاده بی‌رویه از کود‌های شیمیایی  قابلیت نفوذ در پوست میوه‌ها و سبزی‌ها را دارند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه درباره نگهداری پوست میوه ها اظهار کرد: امروزه استفاده بیش از اندازه مواد افزودنی و به کار بردن درصد بالایی از آفت‌کش‌ها در میوه‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی را به افراد وارد کنند. به همین دلیل افراد نباید به هیچ عنوان قسمت‌های اضافی میوه‌ها را مصرف کنند.

او گفت: تا به الان گفته شده است که پوست میوه ها می تواند موجب لاغری افراد شود  در حالی سخت در  اشتباه هستند، زیرا جز آسیب هیچ اثر خوب دیگری نخواهند داشت. پوست میوه‌ها باید کنده شود و تنها خود میوه خورده شود البته در موارد خشک شده آن‌ها باید نکات بهداشتی خوب رعایت شود.

رحمانی بیان کرد:  البته نمی‌توان تنها با نوشته روی بسته میوه متوجه شد که این میوه‌ها ارگانیک هستند یا خیر. به همین دلیل بهتر است خوب شسته و تا جایی که امکان دارد بدون پوست میوه خورده شود.

او گفت: در شرایط کرونایی هم که شرایط کمی سخت‌تر از قبل شده باید افراد با دقت بیشتری در شست و شوی مواد غذایی و به خصوص میوه‌ها داشته باشند تا به خود و دیگر اعضای خانواده آسیب وارد نکنند؛ حتی مکان آشپزخانه و ظروفی که برای میوه‌ها استفاده می شود باید به سرعت ضدعفونی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha