شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 303390

بر اساس چندین مطالعه صورت گرفته ارتباطی بین انواع غذا و نوشیدنی و میگرن وجود دارد. میگرن بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان و ۳۹ میلیون نفر فقط در ایالات متحده را درگیر کرده است.

8 غذا و نوشیدنی که عامل اصلی میگرن هستند

سلامت نیوز: بر اساس چندین مطالعه صورت گرفته ارتباطی بین انواع غذا و نوشیدنی و میگرن وجود دارد. میگرن بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان و ۳۹ میلیون نفر فقط در ایالات متحده را درگیر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تفاوت بین سردرد و میگرن عمدتاً مربوط به شدت درد است. سردرد می تواند ناراحت کننده باشد و ساعتها تا روزها ادامه یابد. در حالی که میگرن نوعی بیماری عصبی و ناتوان کننده ترین نوع سردرد محسوب می شود ، بیش از ۹۰٪ مبتلایان قادر به کار یا انجام فعالیتهای عادی در هنگام حمله میگرن نیستند.

سردرد هر نوع دردی در سر یا صورت است و بیش از ۱۲۰ نوع سردرد وجود دارد که شامل میگرن است.

میگرن معمولاً شامل درد شدید ضربان دار ، به طور معمول در یک طرف سر است و ممکن است از چهار تا ۷۲ ساعت طول بکشد. علائم اضافی ممکن است شامل حساسیت به نور ، صدا و بو ، حالت تهوع ، استفراغ و اختلال بینایی باشد که به عنوان هاله شناخته می شود.

افراد مستعد ابتلا به میگرن عوامل مختلفی را تحریک می کنند که برخی از آنها ممکن است مربوط به غذا یا نوشیدنی باشد. همه عوامل میگرنی با کاهش آستانه میگرن بر مغز تأثیر می گذارند.

در اینجا لیستی از هشت غذای رایج ، نوشیدنی و محرک های مربوط به غذا برای سردردهای میگرنی وجود دارد:

 کافئین

کافئین در بسیاری از غذاها وجود دارد. یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مصرف کافئین و همچنین مصرف بیش از حد کافئین (بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز) ، می تواند در برخی افراد میگرن ایجاد کند.

الکل

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که الکل برای بیش از ۳۵٪ از شرکت کنندگان در مطالعه میگرن تحریک کننده است.

 MSG

بیشتر ما MSG را به عنوان تقویت کننده طعم در آشپزی آسیایی تصور می کنیم ، اما در بسیاری از انواع غذاهای فرآوری شده از جمله میان وعده ها ، غذاهای منجمد ، سوپ ها ، سس گوجه فرنگی و سایر چاشنی ها از آن استفاده می شود. و تحقیقات نشان داده است که MSG مهمترین عامل محرک میگرن است.

شکلات

طبق بررسی سال ۲۰۲۰ ، مشخص شد که شکلات در درصد کمی از شرکت کنندگان عامل ایجاد میگرن است.

مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده یکی از عوامل محرک میگرن ، مواد نگهدارنده مواد غذایی از جمله نیترات و نیتریت است.

آسپارتام

از آسپارتام به عنوان متداول ترین شیرین کننده مصنوعی در جهان ، در بیش از ۶۰۰۰ ماده غذایی و آشامیدنی استفاده می شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آسپارتام می تواند به مشکلات جدی سلامتی از جمله سکته مغزی ، سرطان ، بیماری آلزایمر و بله میگرن منجر شود.


پنیرشور

پنیرهای شور سرشار از تیرامین هستند که به طور طبیعی در غذاهایی که هنگام تجزیه اسید آمینه تیروزین تخمیر می شوند ، وجود دارد. ثابت شده تیرامین با انقباض و گشاد شدن رگهای خونی باعث سردرد می شود.

غذاهای شور

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ ، اگر می خواهید مصرف نمک خود را برای کاهش فشار خون خود محدود کنید ، ممکن است سردرد کمتری هم داشته باشید. حتی نمک مصنوعی یا مواد شیمیایی ایجاد شده با طعم نمک در میان وعده ها و غذاهای فرآوری شده مانند چیپس سیب زمینی ، مواد نگهدارنده ای دارند که می توانند میگرن را تحریک کنند.

چند مرحله که می توان برای کاهش عوامل محرک میگرن انجام داد:

غذای سالم و مداوم داشته باشید. یک بررسی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که بیشتر برنامه های غذایی سالم “دوستدار میگرن” مانند رژیم های غذایی کم چربی ، کاهش دفعات حملات میگرن را فراهم می کنند.

علاوه بر خوردن غذاهای سالم ، حفظ یک برنامه غذایی ثابت برای جلوگیری از میگرن بسیار مهم است. گلوکز پایین خون می تواند سردرد ایجاد کند. برای ثابت نگه داشتن قند خون ، هر روز تقریباً در یک زمان و بدون مدت زمان طولانی تری بین وعده های غذایی غذا بخورید.

عوامل محرک غذایی را ردیابی کرده و آنها را از رژیم خود حذف کنید. از آنجا که عوامل متعددی در بروز میگرن نقش دارند ، بسیاری از مبتلایان دفترچه سردرد را یادداشت می کنند. این جایی است که آنها می توانند فراوانی ، مدت زمان و شدت میگرن و همچنین عوامل محرک احتمالی از جمله غذا و نوشیدنی را ذکر کنند.

پیگیری تأثیر تغییر رژیم غذایی می تواند به تشخیص عوامل محرک واقعی غذایی از ولع مصرف مواد غذایی مرتبط با میگرن کمک کند.

خواب و میگرن ارتباط تنگاتنگی دارند. یک بررسی در سال ۲۰۲۰ رابطه دو طرفه بین اختلالات خواب و میگرن را نشان داد. به عبارت دیگر ، کیفیت پایین خواب محرک میگرن است و مبتلایان به میگرن نیز در معرض خطر افزایش اختلالات خواب هستند. برای کاهش خطر خواب به عنوان محرک میگرن ، به بیماران توصیه می شود که از یک برنامه خواب خاص پیروی کنند.

استرس را کاهش دهید. استرس همچنین می تواند باعث ایجاد میگرن شود.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha