پژوهشگران دریافتند که موثرترین مداخله غیردارویی دولت ها در کاهش سرعت انتقال کووید ۱۹، به ترتیب اثربخشی، لغو گردهمایی های کوچک (مانند بستن کسب و کارهای غیر ضروری، محدود کردن گردهمایی‌ها کوچک و اجرای اجباری سیاست‌های کار از خانه)، بستن موسسه‌های آموزشی، محدودیت‌های مرزی، افزایش در دسترس بودن تجهیزات محافظت شخصی و محدودیت‌های حرکت فردی مانند دستورهای مقررات منع رفت و آمد یا ماندن در خانه است.

موثرترین مداخلات دولت ها در کاهش انتقال کرونا کدام اند؟

سلامت نیوز:پژوهشگران دریافتند که موثرترین مداخله غیردارویی دولت ها در کاهش سرعت انتقال کووید ۱۹، به ترتیب اثربخشی، لغو گردهمایی های کوچک (مانند بستن کسب و کارهای غیر ضروری، محدود کردن گردهمایی‌ها کوچک و اجرای اجباری سیاست‌های کار از خانه)، بستن موسسه‌های آموزشی، محدودیت‌های مرزی، افزایش در دسترس بودن تجهیزات محافظت شخصی و محدودیت‌های حرکت فردی مانند دستورهای مقررات منع رفت و آمد یا ماندن در خانه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نتیجه این پژوهش که به تازگی در نشریه علمی Natureمنتشر شده و نشان دهنده اثربخشی اقدام های سخت‌گیرانه است، توسط پژوهشگران در وین و پاریس انجام گرفت و به بررسی تاثیر بیش از ۶۰۰۰ اقدام مداخله غیر دارویی (NPI) پرداخت که توسط دولت‌ها در ۷۹ قلمرویی که در آن ها انتقال کووید ۱۹ مشاهده می شد، اجرا شد.

 
در بین حداقل اقدام‌های موثر، اقدام‌های زیست‌محیطی مانند نیاز به تمیز کردن سطح‌ها، بررسی‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و مرزها و دولت‌هایی که کمک‌ بین‌المللی دریافت می‌کنند، دیده می شود.
 
این پژوهش خاطرنشان می‌کند :"موثرترین اقدام‌ها شامل بستن و محدود کردن بیشتر مکان‌هایی است که افراد به مدت طولانی در تعداد کم یا بیش در آنها گرد هم می‌آیند (کسب و کارها، بارها و مدرسه‌ها)".
 
هیچ یک از راه حل‌های موجود، کاملا انتقال را کاهش نمی‌دهد و تا زمانی که واکسن یا درمان موثر وجود داشته باشد، شیوع کووید-۱۹ می‌تواند با ترکیب مناسبی از مداخله‌های غیر دارویی (NPIs) که هر کدام به کشور ویژه و همه‌گیری آن است، متوقف شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha