چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 303630

بوی بد دهان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از کشیدن سیگار گرفته تا داروهایی که مصرف می‌کنید و غذاهایی که می‌خورید. همیشه برای خوشبویی دهان توصیه می‌شود که مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

پیشنهادهایی برای دهان خوشبو

سلامت نیوز:بوی بد دهان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از کشیدن سیگار گرفته تا داروهایی که مصرف می‌کنید و غذاهایی که می‌خورید.  همیشه برای خوشبویی دهان توصیه می‌شود که مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما توصیه هایی برای مصرف بعضی از خوراکی هایی که باعث خوشبویی دهان می‌شود هم وجود دارد از جمله :

1- به مقدار کافی آب بنوشید

آب کافی بنوشید. هیچ  نوشیدنی دیگری مانند قهوه یا نوشابه نمی‌تواند به خوشبویی دهان کمک کند.

2- مواد غذایی بد بو مصرف نکنید

غذاهایی مانند سیر و پیاز می‌تواند باعث بوی بد دهان شود.از مصرف زیاد غذاهای قندی که با بوی بد دهان مرتبط است، خودداری کنید.

3- دانه رازیانه بخورید

اگر می‌خواهید با استفاده از مواد طبیعی از شر بوی بد نفس تان خلاص شوید یک مشت آنیسون یا دانه رازیانه بجوید. رازیانه خواص ضدعفونی‌کننده‌ای دارد که رشد باکتری‌ها را محدود می‌کند.

4- چوب میخک بجوید

این ادویه سرشار از اوژنول است؛ روغن زرد کم‌رنگی که خواص ضد باکتریایی دارد.برای به دست آوردن فواید آن، چوب میخکی را در دهان تان بگذارید. ممکن است دهان تان را اندکی بسوزاند، پس آن را روی زبان خود حرکت دهید.

5- چوب دارچین بمکید

دارچین مانند چوب میخک و دانه رازیانه، یک ضدعفونی‌کننده مؤثر است. به علاوه، دارای روغن‌های اساسی است که میکروب‌ها را از بین می‌برد و بوی خوبی را در دهان باقی می‌گذارد.

6- پوست لیمو یا پرتقال را بجوید

پوست یک لیمو یا پرتقال ارگانیک را به خوبی بشویید و سپس آن را در دهان تان بگذارید و بجوید. این کار باعث می‌شود نفس شما از طراوت تازه‌ای برخوردار شود و اسیدسیتریک موجود در آن غددتان را به تولید بزاق بیشتر تشویق کند.

7- سبزیجات برگ سبز تازه بخورید

جعفری، ریحان، نعناع یا برگ گشنیز همه به عنوان درمان‌های بوی بد دهان عمل می‌کنند زیرا این سبزیجات معطر حاوی کلروفیل هستند؛ رنگ‌دانه‌ای که باعث خنثی شدن بوها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha