پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 303675

گاهی اوقات تنها کاری که برای خداحافظی از مشکلات پوستی باید انجام دهید اعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی‌تان است.

۶ نشانه که پوست تان در مورد رژیم غذایی شما می‌گوید

سلامت نیوز:گاهی اوقات تنها کاری که برای خداحافظی از مشکلات پوستی باید انجام دهید اعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی‌تان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، همه چنین روز‌هایی دارند، روز‌هایی که به آینه نگاه می‌کنید و آنچه را می‌بینید دوست ندارید. شاید پوست‌تان طراوت ندارد، خشکی مزمن‌تان مدام در حال بدتر شدن است، یا زیر چشم‌تان مصمم است به دنیا بگوید که به اندازه کافی استراحت نکرده‌اید. مشکل پوستی شما هر چه باشد، روش‌هایی برای رفع آن وجود دارد که لزوما شامل مراجعه به پزشک نمی‌شود.

اصلاح مجدد پوست شما می‌تواند بسیار راحت باشد. گاهی اوقات تنها کاری که برای خداحافظی از مشکلات پوستی باید انجام دهید اعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی‌تان است.

 چین و چروک‌های ریز

الکل یکی از عاملین این مشکل است چرا که رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برد، اتفاقی که در واقع می‌تواند خطوط صورت شما را عمیق‌تر کرده و آن‌ها را مشخص‌تر کند.

اگر چین و چروک‌های شما فقط روی پیشانی‌تان است، قند می‌تواند مقصر باشد. طبق نقشه‌برداری صورت، مفهومی که بر اساس آن قسمت‌هایی از صورت شما با اندام‌های خاصی مرتبط است، پیشانی با دستگاه گوارش ارتباط دارد؛ بنابراین اگر مقدار زیادی مواد شیرین باعث اختلال در باکتری‌های روده شود، ممکن است خطوطی در این ناحیه از صورت شکل بگیرد.

جوش و آکنه

مدام با جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنید؟ رژیم غذایی‌تان مقصر است! اگر نان سفید یکی از کالا‌های اصلی لیست مواد غذایی‌تان است، جای تعجب نیست که مدام جوش و آکنه دارید. شاخص گلیسمی بالای نان سفید، روی قند خون و انسولین تأثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعه روی مردان ۱۵-۲۵ ساله در مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، رژیم غذایی حاوی قند پایین منجر به کمتر شدن جوش و آکنه می‌شود.

حلقه تیره زیر چشم

راه درمان حلقه‌های زیر چشم فقط استراحت طولانی مدت شبانه نیست. تیرگی زیر چشم ممکن است بیشتر با احتباس آب ارتباط داشته باشد؛ این بدان معناست که H۲O کافی نمی‌نوشید. فراموش نکنید که وضعیت پوست شما فقط به مواد غذایی ربط ندارد، بلکه نوشیدنی‌ها هم مهم هستند. آب کافی بنوشید و با حلقه‌های تیره زیر چشم خداحافظی کنید.

راه دیگر رفع این حلقه‌های تیره می‌تواند کاهش مصرف شیر باشد. نقشه‌برداری صورت می‌گوید مصرف لبنیات می‌تواند منجر به التهاب در سراسر بدن، حتی زیر چشم شود؛ و از آنجا که ۶۵٪ افراد به نوعی عدم تحمل لاکتوز دارند، این مورد ممکن است در مورد شما هم صدق کند. افزایش مصرف مواد غذایی که التهاب را در بدن از بین می‌برد، نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 پوست خشک

سدیم می‌تواند مقصر خشک شدن پوست باشد. هنگامی که نمک زیادی در رژیم غذایی شما وجود دارد، بدن با نگه داشتن آب، مشکل را جبران می‌کند، که نه تنها منجر به پف گونه‌ها می‌شود، بلکه پوست خشک و ترک‌خورده را هم همراه دارد. برای رفع این مشکل علاوه بر کنترل مصرف نمک، می‌توانید رژیم مخصوص پوست خشک را نیز مد نظر قرار بدهید.

پوست چرب

چربی زیاد پوست می‌تواند ناشی از مصرف بیش از حد لبنیات باشد. در یک مطالعه توسط ژورنال آنلاین پوست، شیر می‌تواند چربی پوست و آکنه را افزایش بدهد. اگرچه این توصیه ممکن است برای همه مفید نباشد، اما “محدود کردن لبنیات و ارزیابی اینکه آیا منجر به بهبود آکنه و چربی پوست می‌شود یا نه، ممکن است کمک‌کننده باشد. ”

اگزما

اگزما پوست را زبر، خشک و خارش دار می‌کند. اما اجازه ندهید این بیماری پوستی طولانی مدت باقی بماند. سابق بر این تصور می‌شد قند مقصر بروز اگزما در پوست است، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند مصرف زیاد گوشت می‌تواند اگزما ایجاد کند؛ بنابراین امتحان کردن یک رژیم غذایی گیاهی یا کاهش مصرف گوشت می‌تواند چاره کار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha