سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 30372
سلامت نیوز : استاندار خوزستان گفت: حاشیه‌نشینی و اجرای ناقص شبكه‌های دفع فاضلاب در خوزستان، باعث شده تا استان از شرایط مطلوب بهداشتی دور شود.

به گزارش فارس  سید جعفر حجازی شامگاه دوشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات ملی در این زمینه ناچیز است ولی با این وجود دستگاه‌های مرتبط سعی می‌كنند تا مشكلات ناشی از حاشیه‌نشینی، آب‌ زیرزمینی و اجرای ناقص شبكه‌های فاضلاب را رفع كنند.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان كرد: تمام دستگاه‌های مرتبط باید با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در راستای زیباسازی فضاهای شهری همكاری كنند.
استاندار خوزستان با تاكید بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بیش از یك‌هزار و 100 دهیاری موجود در روستاهای استان،‌ گفت: ضرورت دارد شاخص‌های ارزیابی بهداشتی به تفكیك شهر و روستا تهیه شوند و اعتبارات استان در بخش ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامت بر اساس آن تخصیص داده شوند.
حجازی ادامه داد: باید انتظارات استان را برای رسیدن به شاخص‌های لازم تهیه كنیم و به آنها برسیم و در نیمه دوم سال نیز به ارزیابی آن بپردازیم.
وی لازمه رسیدن به بهداشت، ‌سلامت و امنیت غذایی را اجرایی شدن مصوبات این شورا در همه شهرستان‌ها برشمرد و گفت: ‌بر این اساس نباید هیچ شهرستانی دارای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی زیر 70 درصد باشد.
حجازی با اشاره به ضرورت نگهداری از اماكن بهداشتی ساخته شده در شهرها از جمله سرویس‌های بهداشتی اضافه كرد:‌ مسئولیت ایجاد فضاهای بهداشتی و سرویس‌های بهداشتی فقط در زمینه سخت آنها نیست بلكه نگهداری از آنها نیز جزء برنامه است و باید در تخصیص اعتبارات به آن توجه كرد.
استاندار خوزستان تاكید كرد: دستگاه‌های اجرایی كه به لحاظ ماشین‌آلات و تجهیزات وضعیت بهتری دارند، ماشین‌آلات لازم را در راستای زیباسازی، جمع‌آوری نخاله‌ها و زباله‌های شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی استان همچنین گفت: دستگاه‌‌های اجرایی خوزستان باید امكانات لازم را در راستای نشاط و تحرك مردم خوزستان ایجاد كنند.
حجازی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی به خصوص جوانان و بانوان در كشور اظهار داشت: ایجاد شادی و نشاط لازمه یك جامعه اسلامی بوده و دولت دهم تحقق این هدف را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است.
وی ادامه داد: ایجاد پارك و فضای سبز، توجه به خرده فرهنگ‌های محلی، تسریع در رسیدگی به عمران شهری و روستایی و بحث توجه به نیاز مردم در زمینه تفریحات سالم می‌تواند دولت دهم را در ایجاد فرهنگ نشاط و شادابی در استان كه از ضرورت‌های كشور است، یاری كند.
در ادامه این جلسه مشكلات بهداشتی دو شهرستان هفتكل و شوش بررسی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha