کاهش سریع وزن سالم‌ترین روش برای تناسب اندام نیست. اغلب نتیجه معکوس می‌دهد و منجر به برگشت تمام (یا بیشتر) وزن رفته می‌شود. چرا که آنچه بیش از همه از دست رفته آب بدن بوده نه چربی‌های انباشته.

لاغری سریع خوب نیست، مگر این راه را بروید

سلامت نیوز: کاهش سریع وزن سالم‌ترین روش برای تناسب اندام نیست. اغلب نتیجه معکوس می‌دهد و منجر به برگشت تمام (یا بیشتر) وزن رفته می‌شود. چرا که آنچه بیش از همه از دست رفته آب بدن بوده نه چربی‌های انباشته.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، با این اوصاف، برخی نیاز به دیدن نتایج سریع دارند تا احساس اعتماد به نفس و موفقیت کنند و انگیزه لازم در آنها ایجاد شود تا حرکت به سمت تغییر سبک زندگی را آسان‌تر پیش بگیرند. این همان هدف نهایی و بهترین راه برای دستیابی به لاغری پایدار است. اما اگر در ابتدا انگیزه کاهش سریع چند کیلوگرم از وزن خود را دارید، در اینجا مقدماتی در مورد آنچه باید بدانید، آورده شده است.

کم خوردن این غذاها ممکن است کمک کند

اکثر تاکتیک‌های کاهش وزن بر روی مواردی است که باید قطع شود. غذاهای فرآوری شده از جمله فست‌فود، غذاهای شیرین مانند آب نبات و نوشیدنی‌های قندی، محصولات ساخته شده با آرد سفید و شکر، خوراکی‌های سرشار از سدیم مانند غذاهای نیمه آماده و کنسروی از جمله مواردی هستند که برای کاهش وزن باید کنار گذاشه شوند.

این غذاها می‌توانند باعث احتباس آب و نفخ شوند و سایز بدن را بیشتر کنند. آنها همچنین به طور کلی مقدار کالری یا کربوهیدرات بیشتری را در هر وعده به بدن می‌رسانند که در روند کاهش وزن تداخل ایجاد می‌کند. علاوه براینکه این غذاها به طور معمول از مواد مغذی و فیبر محروم هستند و تنها باعث احساس سیری کاذب می‌شوند.

خوردن بیشتر این غذاها نیز هوشمندانه است

سبزیجات غیرنشاسته‌ای در بالای لیست غذاهای قابل مصرف در هر وعده غذایی قرار دارند. هر فنجان از آنها حدود ۲۵ کالری یا کمتر انرژی دارند و در مقابل مقدار زیادی آب، مواد مغذی و فیبر در خود جای داده‌اند. شما می‌توانید روزانه ۵ فنجان از انواع سبزیجات را در وعده‌های خود بگنجانید. این می‌تواند شامل سبزیجات خام، سبزیجات تفت داده شده یا کبابی باشد. سعی کنید رنگ‌ها و انواع آنها را با هم مخلوط کنید و طیف وسیعی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان را بدست آورید.

وعده‌های غذایی خود را با پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم کامل کنید. کربوهیدرات‌های غنی از مواد مغذی و سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای و کینوا، سبزیجات نشاسته‌ای (از جمله سیب زمینی و کدو تنبل) و میوه‌های تازه را نیز فراموش نکنید. برای تأمین انرژی خود، حداقل یک فنجان کربوهیدرات خام یا نیم فنجان کربوهیدرات پخته شده در هر وعده غذایی قرار دهید. کنار گذاشتن آنها می‌تواند منجر به گرسنگی طولانی مدت یا ولع به خوردن شود.

چه چیزی بنوشیم

لازم نیست قهوه را کنار بگذارید، اما به جای قند، شکر یا خامه، آن را با کمی شیر گیاهی شیرین نشده و دارچین امتحان کنید. آب را تنها نوشیدنی رسمی خود بدانید و اگر دوست ندارید آب ساده بنوشید، آن را با مواد طبیعی مانند مرکبات، نعناع تازه، خیار، زنجبیل یا تکه‌های میوه فصل طعم‌دار کنید.

چه کسی نباید کاهش سریع وزن را انجام دهد

قبل از اینکه بخواهید لاغر شوید، رابطه خود را با غذا بررسی کنید. اگر سابقه بی‌نظمی در غذا خوردن دارید یا تلاش‌های قبلی شما برای کاهش وزن منجر به احساس افسردگی، اضطراب، عصبانیت، تنهایی یا احساسات دیگر شده‌است، از این کار دست بکشید. سلامتی شامل سلامتی جسمی و عاطفی است و اگر تمرکز بر کاهش وزن به سلامت روان شما آسیب برساند، معامله بدی با بدن خود کرده‌اید. بهتر است در این‌باره با یک متخصص مشورت کنید.

کاهش سریع وزن: نتیجه نهایی

اگر قصد کاهش وزن دارید، این دو توصیه را جدی بگیرید. نخست اینکه روش‌های سختگیرانه و شدید به نتایج بهتری منجر نمی‌شوند. دوم، اگر می‌خواهید وزن از دست رفته خود را برای همیشه حفظ کنید، یک الگوی غذایی مداوم را برای خود انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

منبع: health

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha