یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 303814

وقتی به ۴۰سالگی می‌رسید، متوجه تغییرات مهمی در بدن‌تان می‌شوید. البته بعضی از تغییرات مانند سفید شدن موها و چین‌‌های صورت تغییرات ظاهری هستند و تأثیری بر وضعیت سلامتی شما ندارند اما تغییرات دیگر مانند افزایش وزن کلی یا موضعی می‌تواند بر طول عمر شما اثر بگذارد.

6 راهکار برای کاهش وزن زنان در 40 سالگی

سلامت نیوز:وقتی به ۴۰سالگی می‌رسید، متوجه تغییرات مهمی در بدن‌تان می‌شوید. البته بعضی از تغییرات مانند سفید شدن موها و چین‌‌های صورت تغییرات ظاهری هستند و تأثیری بر وضعیت سلامتی شما ندارند اما تغییرات دیگر مانند افزایش وزن کلی یا موضعی می‌تواند بر طول عمر شما اثر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،کاهش وزن می‌تواند نقش مهمی در سلامت جسم شما و طول عمر سالم داشته باشد. راه‌های زیادی برای مبارزه با افزایش وزن زنانی که در دهه ۴۰ سالگی به سر می‌برند وجود دارد.

در ادامه راهکار‌هایی را برای شما آورده‌ایم.   

تغییر سبک زندگی

سبک‌ زندگی‌تان را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید تغییراتی را که در عادت‌های روزانه‌تان ایجاد می‌کنید، اثری بر وزن‌تان نمی‌گذارد. می‌توانید میزان مصرف کالری‌تان را در طول روز ارزیابی و سعی کنید فعالیت‌های‌تان را در زمان‌هایی بگنجانید که معمولا بیشتر می‌نشینید. تغییرات ساده می‌تواند تفاوت بزرگی در متابولیسم بدن شما ایجاد کند. 

هدف‌گذاری

اولین و مهم‌ترین گام در برنامه‌ریزی برای کاهش وزن این است که بنشینید و برنامه‌تان را بنویسید. زیرا برنامه‌ای خوب برای کاهش وزن با داشتن هدف آغاز می‌شود. اهدافی که برای کاهش وزن دارید راه‌تان را هموار و به شما کمک می‌کند که با وجود سختی‌ها به راه‌تان ادامه دهید. اهداف رفتاری کوتاه‌مدت (مانند خوردن دو  تا سه وعده سبزیجات در روز) به شما کمک می‌کند تا برای کاهش وزن به اهداف بلند‌مدت برسید.

 تهیه برنامه غذایی

از دیگر راهکار‌هایی که درخصوص مبارزه با افزایش وزن برای زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌شود، تهیه یک برنامه غذایی است. با تهیه یک برنامه غذایی واقعی راحت‌تر می‌توان به خوراکی‌های ناسالم نه گفت. برای این منظور باید خوراکی‌هایی را که می‌خواهید در طول یک هفته مصرف کنید مشخص کنید و فهرستی برای خرید لوازم اولیه آن‌ها تهیه و طبق آن برنامه غذایی در طول هفته عمل کنید.   

نوشیدن آب قبل از غذا

اگر قبل از هر وعده غذایی یک بطری۵۰۰ سی‌سی آب بنوشید غذای کمتری مصرف خواهید کرد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد، افراد چاقی که قبل از غذا حدود ۱۷ اونس (۵۰۰ سی‌سی) آب مصرف می‌کردند  نسبت به افراد چاقی که قبل از غذا آب نمی‌نوشیدند در طول ۱۲ هفته تقریبا سه پوند (۱.۳۶ کیلوگرم) وزن از دست دادند.   

مصرف سبزیجات

کارشناسان تغذیه به زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌کنند که در هر وعده غذایی تقریبا نیمی از بشقاب خود را از سبزیجات پر کنند. دلیل این موضوع این است که سبزیجات مملو از فیبر هستند و کمک می‌کنند که برای مدت طولانی‌تری فرد احساس سیری کند، همچنین سبزیجات کالری کمی دارند.   

ورزش‌هایی برای کاهش استرس

علایم پیش از یائسگی و بسیاری از عوامل دیگری که زنان دهه ۴۰ سالگی با آن مواجه هستند از جمله ترک کردن خانه توسط فرزندان برای رفتن به دانشگاه، فشار‌های کاری، پیر شدن والدین‌شان و نگرانی‌های مالی استرس زیادی در زندگی آنان ایجاد می‌کند. استرس زیاد نیز می‌تواند به بیش خوری منجر شود. انجام تمرینات و تکنیک‌هایی برای ریلکسیشن می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.در تهیه این مطلب از سایت «برترین‌ها» کمک گرفته شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha