یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" را شعار روز جهانی ایدز اعلام کرد.

شعار و اهداف روزجهانی ایدز اعلام شد

سلامت نیوز:اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" را شعار روز جهانی ایدز اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر سال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و  در سال ۲۰۲۰، توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.

حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی‌هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ آی وی است.

با توجه به این موارد، موضوع  روز جهانی ایدز امسال ”responsibility Shared, solidarity Global ” است که "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک" ترجمه می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت و بنابر اعلام اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اچ آی وی و اهمیت پیشگیری از آن، اهمیت جلب حمایت سیاستگذاران، مسئولان و سازمانها از برنامه های اطلاع رسانی و کنترل اچ آی وی و افزایش همکاری‌های بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود در زمینه برنامه‌های ایدز، جلب مشارکت انجمن‌های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه‌های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته‌سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن، از جمله اهداف شعار امسال اعلام شده‌اند.  

روزشمار هفته اطلاع رسانی ایدز  به شرح زیر اعلام شده است:

سه شنبه ۱۱ آذر: افزایش تاب آوری سازمانی و افزایش دسترسی به خدمات و مطالعات در شرایط بحران

چهارشنبه ۱۲ آذر: خانواده و اچ آی وی

پنج شنبه ۱۳ آذر: رسانه و اچ آی وی

جمعه ۱۴ آذر: جوانان، نوجوانان و اچ آی وی

شنبه ۱۵ آذر: مسئولیت اجتماعی و اچ آی وی

یکشنبه ۱۶ آذر: نقش سازمان ها و اچ آی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha