سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 303957

درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می کنیم.

این غذاها علائم سرماخوردگی را بدتر می کنند

سلامت نیوز: درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود 5 روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر ندهیم، شاهد بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا خواهیم بود. ممنوعیت های غذایی در هنگام ابتلا به بیماری های ویروسی فصول سرد سال از این قرارند:

شیرینی ها: مصرف زیاد قند می تواندسیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. افزایش قند خون باعث مهار کار گلبولهای سفید خون می شود و عفونت در بدن گسترش می یابد. به علاوه، مصرف شکر باعث افزایش التهاب در بدن می شود.

کربوهیدرات های ساده: این نوع کربوهیدرات ها نیز باعث افزایش قند خون می شوند. البته همه کربوهیدرات ها بد نیستند. نان گندم کامل، غلات کامل و ... را در هنگام سرماخوردگی مصرف کنید چون حاوی فیبر فراوان است و التهاب بدن را کاهش می دهد.

غذاهای تند: ادویه های تند اگرچه برای رفع احتقان بینی در هنگام سرماخوردگی مفیدند، اما اگر مبتلا به آنفلوآنزا هستید و از معده درد نیز رنج می برید، به هیچ وجه غذایتان را تند نکنید.

میوه های خانواده مرکبات: اگرچه این میوه ها سرشار از ویتامین سی هستند، اما به کسانی که در هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا معده درد دارند، باز هم توصیه می شود علاوه بر غذاهای تند، از مصرف مرکبات اجتناب کنند چون این میوه ها باعث تحریک معده می شوند و حالت تهوع را تشدید می کنند.

غذاهای چرب: وقتی سرما می خورید یا آنفلوآنزا دارید، اشتهایتان کم میشود. در این هنگام مصرف غذاهای چرب التهاب بدن را بالا می برد.

آب نبات های بدون قند: این نوع آب نبات حاوی سوربیتول است که می تواند مشکلات گوارشی را تشدید کند. سوربیتول قابل هضم نیست و می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده شود. اسهال در سرماخوردگی خطرناک است چون باعث کاهش آب بدن می شود.

کافئین: نوشیدنی های کافئین دار بدن را کم آب می کنند. این نوشیدنی ها اگر همراه قند باشند، التهاب بدن را افزایش می دهند و مقابله با عفونت ها را سخت تر می کنند.

غذاهای ترد: این غذاها می توانند گلو را تحریک کرده و سرفه را تشدید کنند. کراکر، آجیل و حتی سبزیجات خام را در هنگام سرماخوردگی مصرف نکنید.

ترشیجات: این غذاها نیز چون حاوی سرکه و نمک هستند، التهاب گلو را افزایش می دهند.

منبع : readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha