جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 304045

موخوره و ریزش مو از مشکلات شایع هستند که سلامت موهای ما را در خطر می‌اندازند. تنها راه درمان، ترک عادت‌های اشتباه است.

عاداتی که سلامت موهای ما را تهدید می‌کند

سلامت نیوز: موخوره و ریزش مو از مشکلات شایع هستند که سلامت موهای ما را در خطر می‌اندازند. تنها راه درمان، ترک عادت‌های اشتباه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، یک روز از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم موهایمان روی بالشت ریخته است. کمی که دقت می‌کنیم می‌بینیم دیگر موهایمان مانند قبل سر حال نیستند. دقیقا همین‌ جاست که به فکر تغییر مارک شامپو و قرص‌های تقویتی مو میفتیم. اگر کارتان به اینجا رسیده است و جواب نگرفتید یا به موهای خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید به اینجا برسید در ادامه با «ایرنا زندگی» همراه باشید.


عادت اشتباه اول در شست و شوی مو
۱. بیش از حد معمول: اگر بیش از حد موهایتان را بشویید، مو چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد. در حالت شست‌ و شوی بیش از حد، مو شکننده و خشک می‌شود. گاهی اوقات می‌بینید که موهای شما از ساقه چند تکه می‌شود، این اتفاق به دلیل خشکی بیش از حد مو و پوست سر رخ می‌دهد و موجب شوره نیز می‌گردد.


۲. کمتر از حد معمول: چربی بیش از حد پوست سر در صورتی که طی یک هفته حمام نرفته باشید، راه تنفس پوست را می‌بندد و موجب ریزش مو می‌گردد. اثر شست و شوی کمتر از حد معمول بیشتر روی نظافت شخص اثر می‌گذارد و موجب حالت بد موها نیز می‌گردد.


عادت اشتباه دوم در شانه و سشوار کردن بیش از حد مو
یک یا دو بار در روز موهایتان را شانه کنید نه بیشتر. شانه کردن بیش از حد مو موجب تکه شدن ساقه‌ی مو می‌گردد. استفاده‌ی بیش از حد از سشوار، بابیلیست و اتو مو موجب موخوره می‌گردد. حرارت به موها آسیب می‌رساند، فرم و رنگ عادی موها را نیز تغییر می‌دهد.


عادت اشتباه سوم در مواد غذایی مفید برای مو
برخی از مواد غذایی اثر مستقیم بر استحکام و تقویت موها دارد؛ اما گاهی اوقات ناخواسته این مواد را از سبد غذایی خود حذف می‌کنیم. نبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز به سرعت روی سلامت موها اثر خواهد گذاشت. تخم مرغ، اسفناج، لوبیا و بادام از جمله مواد غذایی اثر گذار بر سلامتی مو به شمار می‌روند و مواد غذایی که ویتامین دی و زینک دارند نیز از این دسته هستند.


عادت اشتباه چهارم در رنگ و دکلره بیش از حد مو
استفاده از هر نوع مواد شیمیایی برای تغییر رنگ و حالت مو از جمله رنگ، دکلره و کراتینه، به مرور زمان به اصطلاح موجب دمیج (به معنای آسیب دیده) یا سوختن مو می‌شود. همین امر در ادامه موهای شما را بی حالت و خشن می‌کند. بعد از مدتی مو از چند ناحیه‌ در ساقه موخوره می‌گیرد و می‌شکند.


عادت اشتباه پنجم در کوتاهی مو
اگر به طور مرتب موهای خود را کوتاه نکنید قسمت‌هایی که با شامپو یا به دلایل دیگر آسیب دیدند از مو جدا نمی‌شوند و موخوره به قسمت‌های بالاتری از مو می‌آید. پس خاطرتان باشد که برای سلامت موها حداقل ماهی یک‌بار چند سانت از پایین موهای خود را کوتاه کنید.
منبع: د هلثی
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha