دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 304929

بدون شک پوست زیبا، پوستی است که در درجه اول صاف و بی‌عیب و نقص باشد. این مشخصه را می‌توان به‌طور طبیعی، بدون آرایش، اما با دقت به‌دست آورد، فقط کافی‌ست یک نکته مهم را آویزه گوش خود کنید: پوست زیبا یک شبه به‌دست نمی‌آید و مستلزم وقت و تلاش زیاد است!

ترفندهایی برای زیبا بودن، حتی بدون آرایش!

سلامت نیوز: بدون شک پوست زیبا، پوستی است که در درجه اول صاف و بی‌عیب و نقص باشد. این مشخصه را می‌توان به‌طور طبیعی، بدون آرایش، اما با دقت به‌دست آورد، فقط کافی‌ست یک نکته مهم را آویزه گوش خود کنید: پوست زیبا یک شبه به‌دست نمی‌آید و مستلزم وقت و تلاش زیاد است!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، برای دستیابی به پوستی سالم و بی‌عیب و نقص قبل از هر چیز باید آن‌ را هفته‌ای دو مرتبه لایه‌برداری و کاملاً آبرسانی کرد. روال کار به این ترتیب است که هنگام عصر، پوست را به آرامی با یک محصول لایه‌بردار ماساژ دهید، سپس لایه نازکی از ماسک را روی پوست صورت قرار دهید و بگذارید تمام شب روی پوست باقی بماند. امروزه ماسک‌های مخصوص شب بسیار رواج دارند و کاملاً برای حفظ زیبایی و سلامت پوست مفید هستند. هر روز صبح برای مراقبت بیشتر از پوست، یک کرم مخصوص روز بزنید.

برای جلوگیری از درخشش بیش از اندازه پوست در طول روز، به جای استفاده از پودر، از کاغذهای مات‌کننده و کنترل‌کننده چربی صورت کمک بگیرید. راه‌حل دیگر استفاده از اسپری آب ترمال است. به این ترتیب که آن را از فاصله 20 سانتی‌متری به صورت اسپری کنید، تا 5 بشمارید و مقدار اضافی آب را با دستمال جذب کنید.

اگر می‌خواهید زیبا به نظر برسید، حتی می‌توانید از کرم یا اسپری برنزه‌کننده کمک بگیرید. مراقب باشید که آن را فقط تا پایین گردن و روی گوش‌ها استعمال کنید.

 لب‌های باطراوت و برجسته

برای داشتن لب‌هایی خوش‌رنگ و برجسته، بالم یا نرم‌کننده لب خود را چندین بار در روز مصرف کنید. لب‌ها فاقد غدد چربی هستند و به همین دلیل می‌توانند از چربی اشباع شوند و خطری نیز آن‌ها را تهدید نکند. بنابراین هرچه بیشتر چرب شوند، نرمتر خواهند شد. امروزه بالم لب‌های بسیار مغذی و کارامدی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است که چیزی کم‌تر از رژلب‌ها ندارند و کاملاً می‌توانند با آن‌ها برابری کنند.

نگاه درخشان و گیرا

یادتان باشد که درخشش چشم‌ها در گرو اپیلاسیون مناسب ابروها است. برای این منظور حتماً‌ از یک ابروکار حرفه‌ای کمک بگیرید چون وی با تسلط کامل به کار خویش، خط ابروی مناسب چهره شما را طراحی خواهد کرد و قطعاً موهای اضافی ابروها را به نحوی برمی‌دارد که نه خیلی کم باشند و نه خیلی زیاد. نتیجه این‌که شما نگاهی روشن و جذاب خواهید داشت. البته شما خودتان نیز می‌توانید فقط یکبار در هفته و با استفاده از موچین موهای اضافی اطراف ابرو را بردارید اما درنهایت طراحی خط ابروها را به یک استادکار بسپارید!
 
چه زمانی استفاده از اصلاح‌کننده ضروری است؟

هنوز مواردی وجود دارد که برای رفع آن‌ها، آرایش اصلاحی ضرورت پیدا می‌کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات لازم است که اثر آکنه روی صورت پوشانده شود. استفاده از کرم‌پودر مخصوص پوست‌های چرب و مستعد لک، بسیار مفید خواهد بود، چون مواد تشکیل‌دهنده این قسم کرم‌پودرها به نحوی است که با مصرف آن‌ها جوش‌های سرسیاه و جوش‌های اضافی فرصتی برای عرض اندام نخواهند داشت!

مورد دیگری که آرایش اصلاحی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود زمانی است که در گذر ایام و به دلایل گوناگون لکه‌هایی روی پوست شکل گرفته است و حال برای پنهان کردن آن‌ها و جلوگیری از تیرگی بیشتر آن‌ها در معرض آفتاب، نیاز است که به آرایش اصلاحی متوسل شوید.

منبع: santemagazine.fr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha